Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram kosmetiikkatuotteen markkinoinnissa: Case:Balmi

Tolppanen, Siiri (2016)

 
Avaa tiedosto
tolppanen_siiri.pdf (756.0Kt)
Lataukset: 


Tolppanen, Siiri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604244918
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia miten sosiaalista mediaa ja erityisesti kuvanjakoso-vellus Instagramia voidaan käyttää hyödyksi kosmetiikkatuotteen markkinoinnissa ja miten luodaan tuotteelle tai yritykselle toimiva sosiaalisen median verkosto. Teoriaosuudessa tarkasteltiin sosiaa-lista mediaa markkinoinnin välineenä ja syvennyttiin Instagramiin yrityksen markkinoinnin alusta-na. Se on viime vuosina kasvattanut suosiotaan erityisesti nuoremman sosiaalisen median käyttäjä-kunnan keskuudessa ja se on myös yritysmaailmassa noussut potentiaaliseksi markkinoinnin kana-vaksi.

Opinnäytetyön toiminnallinen osuus toteutettiin maahantuontiyritys Love Beauty Oy:lle. Tarkoituk-sena oli suunnitella ja toteuttaa yrityksen maahantuomalle Balmi –huulivoidesarjalle Instagram –strategia. Strategian tavoitteena oli laajentaa Balmi –brändin tunnettuutta kohderyhmän keskuu-dessa ja parantaa sen asemaa markkinoilla, jossa kilpailevia tuotteita on runsaasti. Toiminnallises-sa osuudessa selvitettiin teoreettisen viitekehyksen ja käytännön toteutuksen pohjalta, mitkä keinot ovat tehokkaimpia, kun tuotesarjalle halutaan luoda toimiva Instagram –yhteisö. Tulosten perus-teella voidaan päätellä, että markkinointi sosiaalisessa mediassa on tehokkainta silloin, kun se onnistuu innostamaan ja aktivoimaan oikeata kohderyhmää. Tämän tiedon avulla ja opinnäytetyön tuloksena rakennetun Instagram-yhteisön pohjalta yritys voi jatkaa tuotesarjan brändäämistä ja markkinointia myös tulevaisuudessa ja mahdollisesti laajentaa toimintaa myös muihin sosiaalisen median kanaviin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste