Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Salesforcen kehittäminen myynnin työkaluksi

Meuronen, Virpi (2016)

 
Avaa tiedosto
Meuronen_Virpi.pdf (575.0Kt)
Lataukset: 


Meuronen, Virpi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604184537
Tiivistelmä
Asiakashallintajärjestelmän eli CRM (customer relationship management) ohjelmiston käyttöönotto yrityksessä on aikaa vievä ja suunnitelmallisuutta vaativa prosessi. Ohjelmiston sopeuttaminen organisaation toimintatapoihin tekee käyttöönotosta vieläkin haasteellisempaa.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten Orbis Oy saisi muokattua yritykselle hankitun Salesforce CRM –järjestelmän heidän myynnilleen sopivaksi työkaluksi. Opinnäytetyöstä muodostui toiminnallinen opinnäytetyö ja tapaustutkimus (Case-tutkimus). Menetelminä työssä käytettiin kirjallisia lähdemateriaaleja ja organisaation toimintadokumentteihin tutustumista sekä yrityksen johdon, myynnin ja markkinoinnin teemahaastatteluita. Taustatiedon keräämisestä muodostui kyselyn runko, jolla tutkittiin yrityksen tarpeita CRM -ohjelmiston käyttöönoton seuraavaa vaihetta varten.

Tutkimuksesta selvisi, että jo tarpeettomien toimintojen vähentäminen ja tietueiden muokkaaminen yritykselle totuttuun muotoon auttavat CRM –ohjelmiston uusia käyttäjiä. Myynnin suunnittelua voidaan tehostaa, kun Salesforcea mukautetaan kyselyn esillä tuomilla piirteillä. Lisäksi ilmeni, että koulutus järjestelmään on erittäin tärkeää, että CRM:n toiminnot saadaan myyjille päivittäiseen käyttöön. Taustatiedon kartoittaminen ja kyselyn tulokset auttoivat keräämään tarpeelliset ja organisaatiossa hajallaan olevat tiedot yhteen.

Opinnäytetyön tavoite toteutui ja yritys sai yksityiskohtaisen näkemyksen käyttöönoton toisen vaiheen tarpeista, jolloin yritys pystyi priorisoimaan käyttöönotossa vaadittavia tehtäviä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste