Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Challenges of internationalization

Heino, Jori (2008)

 
Avaa tiedosto
2008-07-21-16.pdf (301.8Kt)
Lataukset: 


Heino, Jori
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Kansainvälistymisen haasteet: liiketoimintojen implementointi yli kulttuuristen rajojen. Tiivistelmä: Tämä opinnäytetyö käsittelee yrityksen kansainvälistymisen haasteita ja työn tavoitteena on selvittää kuinka näistä haasteista voidaan selvitä. Koko yrityksen kansainvälistymisprosessi on käsitelty tässä opinnäytetyössä ja erityistä huomioita on annettu monikulttuurisen organisaation johtamiselle. Työssä käsitellään myös pienten- ja keskisuurten yritysten kansainvälistymisen erityispiirteitä. Tämä opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus, joka pohjautuu kirjallisuuteen ja caseyritys Greenvironmentilta saatuun materiaaliin. Yrityksen kansainvälistyminen voidaan nähdä prosessina, joka mahdollistaa yrityksen toiminnan useilla eri markkinoilla, kotimarkkinoiden lisäksi. Ensimmäinen haaste yrityksen kansainvälistymisessä on analysoinnit. Kohdemarkkinoiden kiinnostavuus ja yritys itsessään on analysoitava. Kohdemarkkinoiden kiinnostavuus riippuu markkinoiden koosta, kasvuennusteesta, kilpailusta ja toimintaan vaikuttavien riskien tasosta. Yritysanalyysin avulla selviää yrityksen vahvuudet ja heikkoudet, sekä mahdollisuudet ja uhat joita yrityksellä on kohde markkinoilla. Myös mahdolliset kilpailuedut tulee selvittää. Kilpailuedut voivat olla tärkeässä osassa markkinoille sisääntulo- ja positiointistrategiaa suunniteltaessa. Näiden suunnitelmien tulee olla loppuun asti ajateltuja, koska koko kansainvälistymisprosessin menestys riippuu näistä. Liiketoimintojen implementointi kohde markkinoille voidaan nähdä seuraavana haasteena. Juuri hyvin suunnitellut sisääntulo- ja positiointistrategia auttavat tämän vaiheen onnistumisessa. Kansainvälistyminen aiheuttaa usein koko organisaatiolle on rakenteellisia muutoksia. Muutoksen hallinta ja oikeanlaisen organisaation rakentaminen uusille tavoitteille ja toiminnoille sopivaksi voi olla haastavaa, etenkin kun uusi organisaatio on moni kulttuurinen. Periaatteessa nämä haasteet ovat samat niin pienille ja keskisuurille, kuin isoille kansainvälisille yrityksille, mutta käytännössä erot ovat suuret. Monissa tapauksissa suurien yhtiöiden on helpompi rahoittaa kansainvälisiä toimintojaan ja myös suuruuden tuomat edut auttavat. Joissain tapauksissa pienemmät yritykset voivat olla isoja joustavampia kohdemarkkinoiden tarpeiden kohtaamisessa ja nykyisen informaatio-teknologian ja logistiikan kehityksen ansiosta, saattaa kansainvälisiin toimintojen järjestäminen olla suhteellisen helppoa myös pienemmille yrityksille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste