Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työttömyysetuudella tuetun omaehtoisen opiskelun prosessi Kaakkois-Suomen TE-toimistossa

Permanto, Pirjo (2016)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
permanto_pirjo.pdf (875.8Kt)
Lataukset: 


Permanto, Pirjo
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605198697
Tiivistelmä
Työttömyysetuudella tuettu omaehtoinen opiskelu on TE-toimiston työllistymistä edistävä palvelu. Tuen tavoitteena on parantaa yli 25-vuotiaiden työnhakijoiden uudelleenkouluttautumista, tai kesken jääneiden opintojen loppuun saattamista, lyhytkestoisella ja työmarkkinoille nopeasti sijoittumista edistävällä koulutuksella.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää työttömyysetuudella tuetun omaehtoisen opiskelun prosessi Kaakkois-Suomen TE-toimistossa. Tutkimuksella haluttiin saada tietoa, onko asiakkaan ohjauksessa tai työkäytännöissä eroja eri palvelulinjoilla. Tutkimuskysymys oli: Löytyykö Kaakkois-Suomen TE-toimiston asiantuntijoiden välillä eroja työkäytännöissä tai harkintavallassa liittyen työttömyysetuudella tuettuun omaehtoiseen opiskeluun?

Kohdejoukko (175 henkilöä) oli sijoittunut eri paikkakunnille, joten tarkoituksenmukainen tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella, joka lähetettiin vastaajille sähköpostilla. Tutkimusvastausten analysoinnissa käytettiin apuna Webropol-Internet-palvelua.

Kyselyn tulokset osoittivat, ettei mitään suuria eroja ollut asiakkaan ohjauksessa tai työkäytännöissä. Tutkimuksen perusteella saatiin kuitenkin käsitys siitä, mihin osa-alueisiin tulisi kiinnittää enemmän huomiota.

Johtopäätöksenä voidaan todeta, että kehittämiskohteita nousi esiin tarkoituksen mukaisen koulutustarpeen arvioinnissa ja prosessin aikaisten tietojen kirjaamisessa tieto-järjestelmään. Myös asiakaan tiedottamisessa sekä harkinnanvaraisten ratkaisujen teossa nousee pieniä kehittämiskohteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste