Tapahtuman markkinointi. Case: Love It. Expo 2015
Nisonen, Riikka (2016)
Nisonen, Riikka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259705
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259705
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on tapahtuman markkinointi ja aihetta käsitellään Love It. Expo –messujen kannalta. Työn toimeksiantaja oli Love It. Expon järjestäjä ja yrittäjä Sanna Solkinen.
Opinnäytetyö oli produktiivinen eli toiminnallinen ja sen tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa markkinointi Kouvolassa vuonna 2015 järjestetyille Love It. Expo –messuille sekä kartoittaa palautekyselyn avulla, mitkä markkinointikeinot ovat toimineet parhaiten kyseisen tapahtuman kohdalla. Tapahtuma järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa, joten valmista markkinointipohjaa ei ollut hyödynnettävissä.
Työn teoriaosuudessa keskitytään tapahtuman markkinointiin, sen tarpeeseen, ja eri markkinointikeinoihin, sekä kyselyn laatimiseen ja toteuttamiseen. Love It. Expon yhteydessä toteutettiin kysely, jossa kävijöiltä kysyttiin heidän mielipiteitään messuista ja mitä kautta he ovat tapahtumasta kuulleet.
Opinnäytetyössä esitellään Expon markkinointi, sen yhteydessä tehdyn kyselyn tulokset sekä käydään läpi eri kehityskohteita ja mahdollisia ratkaisuja niihin. Expon markkinoinnissa panostettiin sosiaaliseen mediaan ja tapahtumamarkkinointiin. Näiden lisäksi tapahtumaa markkinoitiin julisteiden ja flyereiden sekä Kouvolan Sanomissa julkaistujen mainosten avulla. Sekä kävijämäärä että palautekyselyn otanta jäi toivottua pienemmäksi, mutta kaiken kaikkiaan markkinointiin oltiin tyytyväisiä ja kyselyn tulosten perusteella ihmisiä tavoitettiin parhaiten Facebookin, Kouvolan Sanomien ja tapahtumamarkkinoinnin avulla. Lisäksi useat kävijät olivat kuulleet tapahtumasta läheisiltään.
Opinnäytetyö oli produktiivinen eli toiminnallinen ja sen tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa markkinointi Kouvolassa vuonna 2015 järjestetyille Love It. Expo –messuille sekä kartoittaa palautekyselyn avulla, mitkä markkinointikeinot ovat toimineet parhaiten kyseisen tapahtuman kohdalla. Tapahtuma järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa, joten valmista markkinointipohjaa ei ollut hyödynnettävissä.
Työn teoriaosuudessa keskitytään tapahtuman markkinointiin, sen tarpeeseen, ja eri markkinointikeinoihin, sekä kyselyn laatimiseen ja toteuttamiseen. Love It. Expon yhteydessä toteutettiin kysely, jossa kävijöiltä kysyttiin heidän mielipiteitään messuista ja mitä kautta he ovat tapahtumasta kuulleet.
Opinnäytetyössä esitellään Expon markkinointi, sen yhteydessä tehdyn kyselyn tulokset sekä käydään läpi eri kehityskohteita ja mahdollisia ratkaisuja niihin. Expon markkinoinnissa panostettiin sosiaaliseen mediaan ja tapahtumamarkkinointiin. Näiden lisäksi tapahtumaa markkinoitiin julisteiden ja flyereiden sekä Kouvolan Sanomissa julkaistujen mainosten avulla. Sekä kävijämäärä että palautekyselyn otanta jäi toivottua pienemmäksi, mutta kaiken kaikkiaan markkinointiin oltiin tyytyväisiä ja kyselyn tulosten perusteella ihmisiä tavoitettiin parhaiten Facebookin, Kouvolan Sanomien ja tapahtumamarkkinoinnin avulla. Lisäksi useat kävijät olivat kuulleet tapahtumasta läheisiltään.