Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Market research of hydropower in Nordic countries

Ruuti, Tuuli-Maria (2008)

 
Avaa tiedosto
2008-05-14-11.pdf (355.4Kt)
Lataukset: 


Ruuti, Tuuli-Maria
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään markkinatutkimusta ja vesivoiman tilannetta pohjoismaisilla markkinoilla. Työn tavoitteena on kuvailla vesivoimakapasiteettia Pohjoismaissa, selvittää Voimalaastin markkinapotentiaali case yritykselle, joka on kiinnostunut laajentamaan toimintaansa etenkin Ruotsissa ja löytää viimeisin tieto vesivoimayhtiöistä ja -laitoksista. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinatutkimusta käsittelevistä keskeisistä teorioista. Pääpaino on erilaisten tutkimusmenetelmien selostamisella ja informaation luokittelulla. Työn empiirinen osuus koostuu Voimalaastin tuote-esittelystä, vesivoiman markkinaselvityksestä eri pohjoismaissa, patoturvallisuuslaista ja suurimpien voimayhtiöiden yritysesittelyistä. Työn empiirinen osa perustuu työpöytä- ja kenttätutkimukseen. Työpöytätutkimuksessa tutkittiin ja analysoitiin tilastoja, yritysten tietokantoja ja muuta alaan liittyvää materiaalia. Kenttätutkimus suoritettiin haastattelemalla alan ammattilaisia. Case-yritykselle tehty markkinatutkimus muodostaa pohjan tuleville toiminnoille Pohjoismaissa. Yritysten suurimmat vesivoimalaitokset paikallistettiin ja rakennusvuosien perusteella voidaan arvioida tulevat korjauskohteet. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että yrityksen kannattaa suunnata Ruotsin ja Norjan markkinoille niiden suuren vesivoimapotentiaalin takia. Tulosten avulla voidaan myös suunnata markkinointi suurimpiin voimayhtiöihin ja messuille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste