LIVE CHAT -PALVELUN KÄYTTÖÖNOTTO JA TESTAUS BLANCCO OY LTD:SSÄ
Varis, Juho (2016)
Varis, Juho
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259835
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259835
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, hyödyttäisikö live chat -palvelun käyttöönotto Blancco Oy Ltd:n teknisen tuen päivittäistä työskentelyä asiakasrajapinnassa. Teoriaosassa perehdytään, kuinka yritysten viestintäteknologia on muuttunut ajan myötä. Teoriaosassa käydään myös läpi, mitä live chat tarkoittaa käsitteenä, sekä mitkä ovat live chatin hyvät ja huonot ominaisuudet. Opinnäytetyössä käsitellään myös, miten työntekijän tulisi käyttäytyä asiakaspalvelutilanteessa chatin aikana.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa kerättiin kyselyn ja avoimien keskustelujen aikana mielipiteitä live chat -ohjelmiston käytöstä. Lopuksi avattiin demonstraatio live chat -palvelusta asiakkaiden käyttöön todellisen hyödyllisyyden ja käyttöasteen selvittämiseksi.
Johtopäätöksissä kerätään yhteen opinnäytetyön havainnot ja tulokset. Työ keskittyy erityisesti selvittämään sen, tulisiko Blanccon ottaa live chat -ominaisuus yhtiön käyttöön päivittäisessä asiakaspalvelussa. Työn johtopäätöksenä todettiin, että live chat -ominaisuuden käyttöönotto ei ollut yritykselle tarpeellista muun muassa vähäisen teknisen tuen työntekijämäärän takia.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa kerättiin kyselyn ja avoimien keskustelujen aikana mielipiteitä live chat -ohjelmiston käytöstä. Lopuksi avattiin demonstraatio live chat -palvelusta asiakkaiden käyttöön todellisen hyödyllisyyden ja käyttöasteen selvittämiseksi.
Johtopäätöksissä kerätään yhteen opinnäytetyön havainnot ja tulokset. Työ keskittyy erityisesti selvittämään sen, tulisiko Blanccon ottaa live chat -ominaisuus yhtiön käyttöön päivittäisessä asiakaspalvelussa. Työn johtopäätöksenä todettiin, että live chat -ominaisuuden käyttöönotto ei ollut yritykselle tarpeellista muun muassa vähäisen teknisen tuen työntekijämäärän takia.