Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tehokkaat palveluprosessit ja sisäinen markkinointi

Mikkolainen, Päivi (2006)

 
Avaa tiedosto
2007-04-26-08.pdf (386.2Kt)
Lataukset: 


Mikkolainen, Päivi
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee palveluprosessien suunnittelua, sisäistä markkinointia ja asiantuntijoiden hyödyntämistä sijoitus- ja Selekta-tuotteiden myynnissä Nordea Pankki Suomi Oyj:ssä Heinolan konttorissa. Teoriaosassa selvitetään asiantuntijapalvelujen luonnetta, palveluprosessien suunnittelua ja sisäisen markkinoinnin merkitystä. Palveluprosessin hahmottamiseen käytetään blueprinting-tekniikkaa, joka kuvaa prosessin asiakkaan, työntekijän ja organisaation tukitoimintojen kannalta. Sisäinen markkinointi on yrityksen omaan henkilökuntaan kohdistuvaa markkinointia, joka ilmenee esimerkiksi koulutuksena, sisäisenä tiedottamisena ja motivoivana johtamistoimintana. Henkilökunta muodostaa yrityksen ensimmäiset markkinat. ”Mitä et voi myydä omalle henkilökunnallesi, et voi myydä kenellekään muullekaan.” Opinnäytetyön empiriaosuus koostuu Nordean Pankki Suomi Oyj:n Heinolan konttorille tehdystä henkilökuntakyselystä ja haastatteluista. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miksi sijoitus- ja Selekta-asiantuntijoille ei saada riittävästi asiakkaita. Tarkastelun kohteena olivat sisäiset palveluprosessit ja sisäinen markkinointi. Kysely ja haastattelut suoritettiin lokakuussa 2006. Tutkimuksen tulosten perustella voidaan todeta, että suurimmat ongelmat asiantuntijoiden hyödyntämisessä liittyvät saatavuuteen ja asiakkaiden uskollisuuteen omia henkilökohtaisia pankkineuvojiaan kohtaan. Lisäksi sisäisessä viestinnässä todettiin muutamia heikkouksia. Koko henkilökunta oli kuitenkin yhtä mieltä siitä, että mahdollisuus asiantuntijapalveluihin on erittäin tärkeä säilyttää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste