Myyntiprosessin kehittäminen Laurea Eventsille
Laitila, Sanna (2016)
Laitila, Sanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010733
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön tarkoituksena oli tapahtumapalveluiden myyntiprosessin kehittäminen. Opinnäytetyön toimeksiantajana ja kohdeyrityksenä toimi Laurea Events. Työn tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajan käyttöön valmis opas myyntiprosessin läpivientiin.
Johdannon ja toimintaympäristön kuvauksen jälkeen esitellään työssä käytetty teoreettinen viitekehys. Viitekehys koostuu palvelun määrittelemisestä, myyntiprosessista sekä palvelusta osana myyntiprosessia. Viidennessä luvussa esitellään opinnäytetyöhön tehty tutkimus, sekä tutkimustulokset. Johtopäätöksissä kerätään yhteen tehdyt havainnot.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu kohdeyrityksen esittelystä, sekä myyntiä ja asiakaspalvelua koskevasta teoriatiedosta, sekä palvelusta myyntituotteena. Teoriatietoa hyödynnettiin myöhemmin tutkimuksessa sekä oppaan laadinnassa.
Tutkimusmenetelmänä työssä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimuksessa kartoitettiin teemahaastatteluiden avulla tapahtumapalveluiden ostajien sekä myyjien kokemuksia myyntitilanteista. Haastattelun teemat valittiin teoriatiedon sekä toimeksiantajan toiveiden pohjalta. Haastattelujen tuloksia verrattiin myyjien sekä ostajien kesken, ja keskeiset havainnot kerättiin tähän opinnäytetyöhön. Tutkimuksen tulokset tukivat työn teoriapohjaista tietoa. Tutkimuksen avulla saatua tietoa hyödynnettiin oppaan laatimisessa.
Työn pohjalta luotiin toimeksiantajalle toimiva opas myyntiprosessin tueksi. Suunnitteluprosessi oli työn osalta onnistunut ja työlle asetetut tavoitteet täyttyivät.
Johdannon ja toimintaympäristön kuvauksen jälkeen esitellään työssä käytetty teoreettinen viitekehys. Viitekehys koostuu palvelun määrittelemisestä, myyntiprosessista sekä palvelusta osana myyntiprosessia. Viidennessä luvussa esitellään opinnäytetyöhön tehty tutkimus, sekä tutkimustulokset. Johtopäätöksissä kerätään yhteen tehdyt havainnot.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu kohdeyrityksen esittelystä, sekä myyntiä ja asiakaspalvelua koskevasta teoriatiedosta, sekä palvelusta myyntituotteena. Teoriatietoa hyödynnettiin myöhemmin tutkimuksessa sekä oppaan laadinnassa.
Tutkimusmenetelmänä työssä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimuksessa kartoitettiin teemahaastatteluiden avulla tapahtumapalveluiden ostajien sekä myyjien kokemuksia myyntitilanteista. Haastattelun teemat valittiin teoriatiedon sekä toimeksiantajan toiveiden pohjalta. Haastattelujen tuloksia verrattiin myyjien sekä ostajien kesken, ja keskeiset havainnot kerättiin tähän opinnäytetyöhön. Tutkimuksen tulokset tukivat työn teoriapohjaista tietoa. Tutkimuksen avulla saatua tietoa hyödynnettiin oppaan laatimisessa.
Työn pohjalta luotiin toimeksiantajalle toimiva opas myyntiprosessin tueksi. Suunnitteluprosessi oli työn osalta onnistunut ja työlle asetetut tavoitteet täyttyivät.