Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Word of mouth -markkinointi

Tuomi, Riikka (2006)

 
Avaa tiedosto
2007-05-22-02.pdf (1.110Mt)
Lataukset: 


Tuomi, Riikka
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee uutta ilmiötä nimeltään word of mouth -markkinointi. Tutkimusongelmana on selvittää word of mouth -markkinoinnin ja siihen pohjautuvan palvelun tulevaisuuden näkymiä erityisesti markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opinnäytetyön aineistona käytettiin alan kirjallisuutta, tutkimuksia, internetiä ja haastatteluja. Word of mouth -markkinointi on terminä niin uusi Suomessa, ettei siitä löydy kirjallista materiaalia kovinkaan paljon. Tästä johtuen lähteinä on käytetty enimmäkseen ulkomaalaisia tutkimuksia ja word of mouth -markkinointiyhdistyksen internetsivustoja. Teoriaosuudessa käsitellään ensin markkinointiviestintää, jonka jälkeen perehdytään word of mouth -markkinointiin. Empiirisessä osassa suoritettiin laadullinen eli kvalitatiivinen tutkimus neljälle tapahtumajärjestäjälle sekä viidelle järjestölle. Tutkimuksessa kartoitettiin heidän kiinnostustaan word of mouth -markkinointiin sekä siihen liittyvään Hopottajat-palveluun. Samalla perehdyttiin heidän käyttämiinsä markkinointimuotoihin tällä hetkellä.;Tutkimuksen perusteella voidaan tehdä päätelmiä muun muassa siitä, mikä on tapahtumajärjestäjien ja järjestöjen kiinnostus käyttää Hopottajat-palvelua. Tutkimus myös antaa viitteitä siitä, kuinka paljon heidän markkinointinsa tulee tulevaisuudessa pohjautumaan word of mouth -markkinointiin. Tutkimustuloksista ilmeni, että tämän hetkisiin markkinointitoimenpiteisiin oltiin suhteellisen tyytyväisiä. Samalla kuitenkin tiedostettiin, että uusia markkinointikeinoja tulisi hankkia tulevaisuudessa. Hopottajat-palvelu kiinnosti järjestöjä yleisellä tasolla ja sitä pidettiin hyvänä markkinointikeinona. Monet kuitenkin ajattelivat, että palvelun ideaa voisi hyödyntää järjestön sisällä, eikä niinkään ostettuna palveluna. Tapahtumajärjestäjien keskuudessa palvelukonsepti ei herättänyt kiinnostusta. Word of mouth -markkinointi oli monille jossain määrin tuttu termi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste