Vuoksen matkailupalvelujen tuotekuvausten laatiminen
Javanainen, Mari (2016)
Javanainen, Mari
Saimaan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010707
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Vuoksen Suomen puoleisen alueen aktiviteettitarjonta sekä valita tästä joukosta 10 kärkikohdetta. Kärkikohteiksi muodostuivat Vuoksen alueen tämän hetken vetovoimaisimmat ja matkailun kannalta tärkeimmät matkailupalvelut. Niistä laadittiin asiakkaille suunnatut tuotekuvaukset, jotka tulivat toimeksiantajan Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy:n käyttöön.
Tuotekuvauksia hyödynnetään alueen markkinoinnissa ja myynnissä. Työn ja tuotekuvausten tarkoituksena oli lisätä Vuoksen alueen kiinnostusta. Lisäksi tiedusteltiin alueen matkailuasiantuntijoilta heidän ajatuksiaan Vuoksen matkailun tulevaisuudesta ja opinnäytetyön tekijä esitti omia kehitysideoitaan.
Opinnäytetyön tuloksena syntyneisiin tuotekuvauksiin kerättiin tietoa jakelukanavista, kuten alueen matkailumarkkinointiyhtiö goSaimaan verkkosivuilta sekä palveluntuottajien kotisivuilta ja keräämällä tietoa matkailuyrittäjiltä. Tuotekuvausten sisällöksi tuli asiakkaita hyödyttävää tietoa sekä kiinnostusta herättäviä kuvia. Niiden laatimisessa hyödynnettiin tuotteistamisen sekä palvelumuotoilun työkaluja, kuten palvelun kulun huomioimista asiakkaan näkökulmasta.
Tuotekuvauksia hyödynnetään alueen markkinoinnissa ja myynnissä. Työn ja tuotekuvausten tarkoituksena oli lisätä Vuoksen alueen kiinnostusta. Lisäksi tiedusteltiin alueen matkailuasiantuntijoilta heidän ajatuksiaan Vuoksen matkailun tulevaisuudesta ja opinnäytetyön tekijä esitti omia kehitysideoitaan.
Opinnäytetyön tuloksena syntyneisiin tuotekuvauksiin kerättiin tietoa jakelukanavista, kuten alueen matkailumarkkinointiyhtiö goSaimaan verkkosivuilta sekä palveluntuottajien kotisivuilta ja keräämällä tietoa matkailuyrittäjiltä. Tuotekuvausten sisällöksi tuli asiakkaita hyödyttävää tietoa sekä kiinnostusta herättäviä kuvia. Niiden laatimisessa hyödynnettiin tuotteistamisen sekä palvelumuotoilun työkaluja, kuten palvelun kulun huomioimista asiakkaan näkökulmasta.