Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myyntiprosessin vaiheet ja siihen liittyvät työkalut

Nordberg, Virve (2007)

 
Avaa tiedosto
2007-12-03-05.pdf (1016.Kt)
Lataukset: 


Nordberg, Virve
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on myynnin tarvitsemien työkalujen selvittäminen, olemassa olevien työkalujen parantaminen sekä niiden muuttaminen myyntityössä myyjien näkökulmasta. Teoriaosuudessa selvitetään myyntityöhön kuuluvia alueita kuten myyntiprosessia, henkilökohtaista myyntityötä, asenteita ja motivaatioteorioita. Myyntiprosessi kulkee linjassa ostoprosessin kanssa, joten sitä käsitellään myös hieman. Teoriaosuus on rajattu nimenomaan myyntityötä käsitteleväksi. Mainonnan ja markkinoinnin vaikutus myyntityöhön on tietoisesti jätetty käsittelemättä. Myynnin työkaluilla tarkoitetaan myyjien tarvitsemia apuvälineitä, jotta useampi kauppa saataisiin päätökseen. Näitä työkaluja ovat muuan muassa tuotetietouden lisääminen, joko omatoimisesti tai maahantuonnin järjestämillä tuotekoulutuksilla, tukimateriaali kuten monipuoliset tuote- ja lisävarusteluettelot, toimiva tilausjärjestelmä sekä maahantuonnin helppo tavoitettavuus. Opinnäytetyön empiriaosuus koostuu Subarun myyjille tehdystä myyntiprosessia sekä työkaluja koskevasta tutkimuksesta. Kyselyllä selvitettiin jo olemassa olevat työkalut ja niiden parannusehdotukset sekä uudet työkalut joita myyjät kokevat Subarun myynnissä tarvitsevansa. Myös myyjien käyttämää myyntiprosessia ja jälkiseurantaa kartoitettiin. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen sähköpostilla lähetetty lomakekysely. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, Subarun myyjien olevan melko tyytyväisiä käytössä oleviin työkaluihin. Parannus ja muutosehdotuksia tuli nettisivustoihin sekä tilausjärjestelmään. Tuotekoulutuksen lisäys ja uutiskirje koettiin tärkeäksi. Maahantuonnin tavoitettavuus sekä puhelimitse saatava tuoteneuvonta koettiin tällä hetkellä puutteelliseksi ja siihen kaivattiin pikaista parannusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste