Markkinointisuunnitelma
Ylöstalo, Jarkko (2007)
Ylöstalo, Jarkko
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on laatia markkinointisuunnitelma sähköalan yritykselle vuodelle 2008 ja luoda pohja yrityksen markkinoinnin suunnittelulle jatkossakin. Teoriaosassa käsitellään markkinoinnin historiaa sekä markkinointisuunnitelman sisältöä. Kerrotaan markkinoinnin suunnittelusta, analyyseista, tavoitteiden asettamisesta, strategioiden valinnasta sekä seurannasta. Empiirisessä osassa luodaan markkinointisuunnitelma LSK Electrics Oy:lle. Hyödynnetään käsiteltyjä teorioita yrityksen tarpeen mukaan sekä luodaan suunnitelma, joka noudattaa samaa järjestystä kuin teoriaosuus. Empiriaosassa käydään läpi myös yritysanalyysi, SWOT-analyysi sekä asetetaan tavoitteet ja valitaan strategia. Tämän pohjalta luodaan pitkäaikaisiin sekä kannattaviin asiakassuhteisiin johtava suunnitelma, jolla pyritään toiminnan kannattavuuden kasvattamiseen.