Miksi asiakas valitsee Tapaus Oy:n tapahtumansa tuottajaksi?
Marsh, Riikka (2016)
Marsh, Riikka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111387
Tiivistelmä
Asiakaslähtöisyys on keskeisessä roolissa palveluita tuottaessa. Palveluita tuotettaessa asiakkaille palveluiden tulisi vastata asiakkaiden tarpeita mahdollisimman hyvin. Yrityksellä tulee olla ymmärrystä asiakkaan toiminnasta ja toiveista, jotta palvelu voi olla madollisimman
asiakaslähtöistä. Asiakasymmärryksen avulla voidaan tuottaa palvelua, joka vastaa asiakkaan arvoja, ja mahdollistaa myynnin onnistumisen.
Opinnäytetyö toteutettiin tapahtumia järjestävän Tapahtumatoimisto Tapaus Oy:n toimeksiannosta. Työssä toteutettiin teemahaastattelu Tapaus Oy:n yritysasiakkaille. Työn tavoit-teena oli selvittää teemahaastattelun avulla miksi asiakkaat valitsevat Tapaus Oy:n
tapahtumansa tuottajaksi. Teemahaastattelulla saatujentietojen avulla Tapaus Oy:n on tarkoitus ke-hittää liiketoimintaansa. Asiakaslähtöisemmillä palveluilla he saisivat entistä tyytyväisempiä asiakkaita ja kehittäisivät liiketoimintaansa.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu asiakasymmärryksestä, asiakaslähtöisyydestä ja asiakaslähtöisen myyntiprosessista. Työssä toteutetun teemahaastattelun kysymykset valittiin toimeksiantajan toiveiden sekä työn teoriatiedon mukaan.
Vastausten perusteella asiakkaat valitsevat Tapaus Oy:n sen innovatiivisten ideoiden, asiantuntijuuden, ammattitaidon, luotettavuuden sekä luonnollisen kumppanuuden vuoksi. Asiakkaat kokevat, että Tapaukseen voi luottaa onnistuneen tapahtuman toteutuksessa. Saaduilla tuloksilla Tapaus Oy:n on tarkoitus kehittää liiketoimintaansa asiakasymmärryksen avulla.
asiakaslähtöistä. Asiakasymmärryksen avulla voidaan tuottaa palvelua, joka vastaa asiakkaan arvoja, ja mahdollistaa myynnin onnistumisen.
Opinnäytetyö toteutettiin tapahtumia järjestävän Tapahtumatoimisto Tapaus Oy:n toimeksiannosta. Työssä toteutettiin teemahaastattelu Tapaus Oy:n yritysasiakkaille. Työn tavoit-teena oli selvittää teemahaastattelun avulla miksi asiakkaat valitsevat Tapaus Oy:n
tapahtumansa tuottajaksi. Teemahaastattelulla saatujentietojen avulla Tapaus Oy:n on tarkoitus ke-hittää liiketoimintaansa. Asiakaslähtöisemmillä palveluilla he saisivat entistä tyytyväisempiä asiakkaita ja kehittäisivät liiketoimintaansa.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu asiakasymmärryksestä, asiakaslähtöisyydestä ja asiakaslähtöisen myyntiprosessista. Työssä toteutetun teemahaastattelun kysymykset valittiin toimeksiantajan toiveiden sekä työn teoriatiedon mukaan.
Vastausten perusteella asiakkaat valitsevat Tapaus Oy:n sen innovatiivisten ideoiden, asiantuntijuuden, ammattitaidon, luotettavuuden sekä luonnollisen kumppanuuden vuoksi. Asiakkaat kokevat, että Tapaukseen voi luottaa onnistuneen tapahtuman toteutuksessa. Saaduilla tuloksilla Tapaus Oy:n on tarkoitus kehittää liiketoimintaansa asiakasymmärryksen avulla.