Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kanta-asiakasjärjestelmän kehittäminen

Pakari, Maisa (2006)

 
Avaa tiedosto
2008-04-08-33.pdf (198.8Kt)
Lataukset: 


Pakari, Maisa
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Kanta-asiakkuus on nykypäivän trendi. Jokaisessa nykyään markkinointiin suuntautuneessa yrityksessä käytetään jonkinlaista kanta-asiakasjärjestelmää. Hattulan Apteekissa on ollut puolitoista vuotta käytössä kanta-asiakasjärjestelmä, johon kuuluu noin 2000 asiakasta. Tämän tutkimukseni tarkoituksena on selvittää, onko kanta-asiakasjärjestelmä onnistunut, mitä asiakkaat siltä odottavat ja miten järjestelmää voisi vielä kehittää tai parantaa. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään kanta-asiakkuuden muotoja, mitä uskollinen asiakas merkitsee yritykselle, asiakkaiden segmentointia, asiakassuhdemarkkinointia ja miten yritys ylläpitää kanta-asiakasjärjestelmää. Opinnäytetyön empiirinen osuus koostuu Hattulan Apteekille tehdystä kvantitatiivisesta tutkimuksesta. Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin 151 kanta-asiakkaalle postitse kotiin. Heidät valittiin kanta-asiakasrekisteristä satunnaisotannalla. Kyselylomakkeessa oli 15 kysymystä. Tutkimuksen tulosten perusteella kanta-asiakkaat olivat tyytyväisiä kantaasiakasjärjestelmään. Kanta-asiakkuutta pidettiin helppona ja hyvänä asiana. Vastaajat kokivat hyötyvänsä kanta-asiakkuudesta. Heidät myös huomioidaan hyvin kanta-asiakkaina Hattulan Apteekissa. Vastaajat toivoivat kuitenkin lisäalennuksia apteekkituotteista sekä osa toivoi lisää kanta-asiakaspostitusta. Tutkimustulosten perusteella Hattulan apteekin tulisi lisätä kanta-asiakaspostitusta sekä panostaa entistä enemmän asiakasviestintään. Asiakkaiden huomioiminen sekä hyvä asiakaspalvelu tulisi pitää jatkossakin hyvällä tasolla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste