Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun laatu myynnin lähtökohtana

Laine, Oskari (2007)

Avaa tiedosto
2008-04-09-12.pdf (1.176Mt)
Lataukset: 


Laine, Oskari
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee asiakaspalvelun laatua, myyntiä ja näiden kahden osatekijän yhdistämistä asiakaspalvelukeskuksissa. Työssä käsitellään myös Etelä-Suomen Sanomien asiakaspalvelun muutosta eli siirtymistä aktiiviseen ja myynnilliseen asiakaspalveluun. Lisäksi käsitellään asiakaspalvelun laadun kriteereitä sekä niiden toteuttamista ja ilmenemistä asiakaspalvelutyössä yleensä. Teoriaosuudessa selvitetään mitä asiakaspalvelun laatu tarkoittaa käsitteenä sekä miten laatu ilmenee asiakaspalvelutyössä. Teoriaosuudessa käsitellään myös laadun valvontaa ja miten laatua saadaan ylläpidettyä asiakaspalvelussa. Lisäksi selvitetään miten asiakaslähtöisyyden käsite on muuttumassa asiakkuuslähtöisyydeksi. Teoriaosuudessa käsitellään myös myynnin osa-alueita ja mitä ominaisuuksia hyviltä myyjiltä vaaditaan. Opinnäytetyön empiirinen osuus koostuu Etelä-Suomen Sanomille tehdystä Mystery-shopping tutkimuksesta. Tutkimusongelmaksi asetettiin se, että mikä on asiakaspalvelun yleinen laatu Etelä-Suomen Sanomien asiakaspalvelupisteissä ja miten ne vastaavat niille laadittuihin laadun kriteereihin. Lisäksi tavoitteena oli myös selvittää, miten myyntikoulutus oli vaikuttanut asiakaspalvelijoiden myynnillisyyteen ja aktiivisuuteen. Peruslähtökohtana oli kuitenkin selvittää, että onko palvelun laatu riittävän korkea mahdollistamaan lisämyynnin tekemisen. Tutkimusten tulosten perusteella voidaan todeta, että palvelun laatu on hyvällä tasolla, samoin asiakaspalvelun perustekijät. Suurimmat puutteet löytyvät asiakaskontaktin hallinnasta ja ennen kaikkea myynnin hyödyntämisestä asiakaspalvelutyössä. Näihin asioihin tulee vielä kiinnittää huomiota myös tulevissa myyntikoulutuksissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste