Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

B to b mainonta ja vaikuttaminen

Virlander, Jukka (2007)

 
Avaa tiedosto
2008-04-16-06.pdf (2.647Mt)
Lataukset: 


Virlander, Jukka
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämä työn tarkoituksena on selvittää business to business mainontaa osana yrityksen markkinointiviestintää ja selvittää minkälaisia vaikutuksia mainoskampanjalla on b to b markkinoilla potentiaaliseen ja nykyiseen asiakaskuntaan. Onko mainontaa havaittu? Jos on, niin miten? Tutkimuksen caseyrityksenä on aaltopahvipakkauksia jalostava Stora Enso Packaging Oy. Työssä on myös mukana Puutarha Sanomat -lehti, johon empiirisen osuuden tutkimus liittyy. Teoriaosuus käsittelee b to b pohjustusviestinnän eri osa-alueita yritysmainonnan erityispiirteistä mainonnalla vaikuttamiseen ja sitä kautta mainonnan sanoman ja median valintaan liittyvien kriteerien valintaan liittyviin päätöksiin. Teoriasuutta tuetaan kvalitatiivisella haastatteluosiolla, joka on toteutettu yhdessä caseyrityksen Stora Enso Packaging Oy:n henkilöstön kanssa. Työn kvantitatiivinen, empiirinen osuus tutkii mainonnan vaikutuksia sen lukijaan ja siitä aikaansaatuihin vaikutuksiin mielikuvien ja käyttäytymisen osalta. Opinnäytetyössä on käytetty tietolähteinä kirjallista materiaalia, Internetiä ja haastatteluja. Tutkimuksessa selvisi, että mainontaa oli havaittu. Noin 40 % vastaajista oli joko nähnyt mainokset tai lukenut ne kokonaan. Median valinta on onnistunut. Huomioitavaa on, että mainonnan vaikutukset ovat samat riippumatta onko lukija nähnyt tai lukenut mainoksen aiemmin vai ei. Sanoman valintaa voidaan näin ollen pitää onnistuneena. Tämä tutkimus kuitenkin on suuntaa antava, koska vastausmäärä jää pieneksi. Mainoskampanja on ollut Stora Enso Packagingin Oy:lle pilottihanke ja jos tulevaisuudessa mainontaa toteutetaan, kannattaa huomioida mainonnan moninaisuus ja käyttää sitä vielä paremmin hyödyksi. Tämä työ antaa siihen lisää työkaluja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste