Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tilaus-toimitusprosessi

Mäkelä, Maria (2008)

 
Avaa tiedosto
2008-04-30-03.pdf (1.395Mt)
Lataukset: 


Mäkelä, Maria
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tilaus-toimitusprosessi on säilynyt samankaltaisena vuosikymmeniä, vaikka uusia työkaluja ja menetelmiä onkin kehitetty prosessin helpottamiseksi. Tämä perustuu asiakkaalta tulleeseen tilaukseen, jonka myyjä ottaa vastaan. tästä koko prosessi käynnistyy. Tämän prosessin työmäärällä on vaikutusta koko liiketoiminnan kannattavuuteen. Samalla se on yksi yrityksen tärkeimmistä liiketoimintaprosesseista. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy:n viennin tilaus-toimitusprosessin nykytilan ja ongelmien kartoitus sekä kehitysehdotukset. Teoriassa käydään läpi, mitkä ovat tilaus-toimitusprosessi, tilausohjautuva toimitusprosessi, tiedonhallinta, alihankinta, kuljetukset, huolinta ja tilaus-toimitusprosessin mittarit. Tämä teoriaosuus on tarkoitettu pohjatiedoksi case-osuutta käsiteltäessä. Opinnäytetyön teoriaosa on kerätty käyttäen niin painettuja kuin elektronisia lähteitä, haastattelua sekä kirjoittajan omia havaintoja. Case-osuudessa käsitellään YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy:n tilaus- toimitusprosessin toimivuutta teoriassa käsiteltyjen asioiden pohjalta. Case-osuudessa on painotettu omia kokemuksia yrityksessä. Lopuksi on pyritty löytämään ratkaisuja tilaus-toimitusketjun ongelmakohtiin. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että tilaus- toimitusprosessin kehittämiseen vaikuttavat eniten nopea tiedonkulku sekä yhteistyön parantaminen alihankkijoiden, kuljetusyritysten ja huolitsijan kanssa. Yrityksen tulisi myös lisätä mittareiden käyttöä ja asettaa tavoitteita, joita niillä mitataan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste