Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KOTIIN ANNETTAVIEN PALVELUIDEN KEHITTÄMINEN MIELENTERVEYSKUNTOUTUJILLE PALVELUMUOTOILUN KEINOIN

Hiltunen, Minna (2016)

 
Avaa tiedosto
Kotiin annettavat palvelut.pdf (538.7Kt)
Lataukset: 


Hiltunen, Minna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060611980
Tiivistelmä
Mielenterveyskuntoutujien asumispalvelut painottuvat tulevaisuudessa yhä enemmän asiakkaiden omassa kodissa tapahtuviksi palvelutapahtumiksi. Tämä asettaa palveluntuottajille haasteen kehittää palvelujaan kysyntää vastaaviksi.
Palvelumuotoilu on menetelmä, jossa palveluja kehitetään asiakasnäkökulmasta käsin. Asiakas otetaan mukaan palveluiden kehittämiseen ja asiakasymmärrys on pohjana uusien palveluinnovaatioiden tuottamiselle. Palvelumuotoilu tarjoaa menetelmiä, jotka osallistavat kehittämistyöhön osallistuvat tahot luovaan palvelunkehittämisprosessiin.
Tämä opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää uusi palvelu Pohjois-Karjalassa toimivalle yksikölle, joka tuottaa asumispalveluja mielenterveyskuntoutujille. Tutkimuksellisena tavoitteena oli tuottaa tietoa siitä, kuinka palvelumuotoilu soveltuu mielenterveyskuntoutujille suunnattujen palveluiden kehittämiseen ja mitä henkilöstön osaamisessa tulee huomioida uutta palvelua käyttöönotettaessa. Kehittämistoimintaan osallistui koko yksikön henkilöstö.
Kehittämistoiminnassa hyödynnettiin toiminnallisia menetelmiä ja asiakasymmärrystä lisättiin haastattelun sekä kyselylomakkeen avulla. Palvelumuotoilun avulla yksikköön kehitettiin kaksi uutta palvelumallia. Jatkokehittämiskohteina voidaan pitää näiden palveluiden lanseeraamista markkinoille sekä asiakkaiden aseman vahvistamista toiminnan edelleen kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste