Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tutkimus parturi-kampaamoiden ostokäyttäytymisestä : case: Kao Finland Oy

Kariniemi, Jasmin (2016)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (760.1Kt)
Lataukset: 


Kariniemi, Jasmin
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710357
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Kao Finland Oy, joka on parturi-kampaamoalan tukkuri. Kao Finland Oy:n tavoitteena on saada lisää yritysasiakkaita. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia parturi-kampaamoalan yrittäjien ostokäyttäytymistä ja saada selville, mitkä ovat ne valintakriteerit, joiden pohjalta yrittäjät tekevät ostopäätöksiä.

Työn teoreettisessa viitekehyksessä perehdytään lyhyesti hiusalaan, markkinointiin ja tutkimusprosessiin.

Työn toiminnallinen osuus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena lähettämällä kyselylomake sähköpostitse valituille parturi-kampaamoille Suomessa. Kyselylomake luotiin käyttämällä Google Drive -ohjelmaa. Pohjatiedot saatiin alan kirjallisuudesta sekä haastattelemalla alan asiantuntijoita. Vastauksia tuli yhteensä 53 kappaletta. Vastausprosentiksi muodostui näin ollen 26,5. Vastausmäärä jäi alle asetetun tavoitteen.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että parturi-kampaamoiden valintakriteereihin tukkurin valinnassa lukeutui, laadun lisäksi, myyntiedustajien aktiivisuus sekä monipuoliset tukkurin tarjoamat koulutukset. Parturi-kampaamoalan yrittäjät arvostivat myös laajaa tuotevalikoimaa, johon kuului uudet ja erilaiset tuotteet.

Tutkimustulosten perusteella kyselyyn vastanneista parturi-kampaamoista löytyi muutama potentiaalinen asiakas toimeksiantajayritykselle. Myyntiedustajien aktiivisuudella on merkittävä rooli uusien asiakassuhteiden luomisessa. Kyselyn vastausten pohjalta toimeksiantajayrityksen tulisi panostaa myyntiedustajien aktiivisuuden lisäksi laadukkaaseen ja monipuoliseen tuotevalikoimaan sekä kattaviin koulutusmahdollisuuksiin eripuolilla Suomea.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste