Pienyrityksen myynnin ja markkinoinnin systemointi digitaalisessa toimintaympäristössä
Sorjonen, Annika (2016)
Sorjonen, Annika
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612009
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612009
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia erilaisia myyntiä ja markkinointia edistäviä keinoja media-alan pienyrityksen näkökulmasta ja systemoida niiden avulla yrityksen myyntiprosessia. Työssä esitellään systemointiin erilaisia keinoja, kuten verkkosivujen kävijädatan analysointia ja sen soveltamista asiakkuudenhallintaan. Työn tietopohja perustuu kirjallisiin ja internet-lähteisiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa yrityksen tiedostonhallinta siirrettiin Google Drive -ympäristöön, ja työssä kuvataan myös tätä prosessia. Työssä arvioidaan yrityksen sosiaalisen median käyttöä ja pohditaan keinoja kanavien hyödyntämiseksi yrityksen viestinnässä. Lisäksi analysoidaan kävijädataa sekä verkkosivuilla että sosiaalisessa mediassa ja näiden tietojen soveltamista tuleviin markkinointitoimiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa yrityksen tiedostonhallinta siirrettiin Google Drive -ympäristöön, ja työssä kuvataan myös tätä prosessia. Työssä arvioidaan yrityksen sosiaalisen median käyttöä ja pohditaan keinoja kanavien hyödyntämiseksi yrityksen viestinnässä. Lisäksi analysoidaan kävijädataa sekä verkkosivuilla että sosiaalisessa mediassa ja näiden tietojen soveltamista tuleviin markkinointitoimiin.