Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kahvilan palveluiden kehittäminen asiakaslähtöisesti

Töyräs, Jenna (2016)

 
Avaa tiedosto
Toyras_Jenna.pdf (1.677Mt)
Lataukset: 


Töyräs, Jenna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060311783
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on kahvilan palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen. Tarkoituksena opinnäytetyössä on kartoittaa kahvilan palvelunlaatua ja asiakastyytyväisyyttä kahden tiedonkeruumenetelmän, asiakaskyselyn ja haastattelun avulla. Tavoitteena opinnäytetyössä on asiakaskyselyn ja haastattelujen pohjalta luoda asiakasprofiilit ja niille palvelupolut. Asiakasprofiilien avulla saadaan selkeä kuva kahvilan asiakaskunnasta. Tunnistamalla eri asiakastyypit, voidaan kahvilan palveluita muokata sopimaan paremmin jokaiselle asiakastyypille.

Työn lopputulos auttaa yritystä kartoittamaan nykytilaansa ja antaa kehitysehdotuksia koskien yrityksen palveluita. Työn lopputuloksen avulla yritys näkee toimintansa tarkasti, kun jokainen osa-alue sen toiminnassa on otettu lähempään tarkasteluun ja pohdittu niiden toimimista ja mahdollisia muutoskohteita.

Työn teoreettinen viitekehys keskittyy asiakaslähtöisen palvelun kehittämiseen, sekä käsitteisiin asiakasymmärrys ja asiakaskokemus. Kehitystyö on toteutettu palvelumuotoilun keinoin. Palvelumuotoilun avulla luodaan palvelukokemus, jossa niin palvelun tuottajan kuin asiakkaan tarpeet on huomioitu ja ennakoitu.

Opinnäytetyön kehitystyö etenee Tuulaniemen palvelumuotoilun eri vaiheiden mukaan. Prosessin ensimmäisessä vaiheessa menetelminä käytettiin asiakaskyselyä ja haastattelua kahvilan asiakkaille. Seuraavassa vaiheessa menetelmistä saatu tieto koottiin asiakasprofiileihin ja niiden pohjalta koottuihin palvelupolkuihin. Viimeisessä vaiheessa kyselystä ja haastatteluista saadut tulokset esiteltiin ja arvioitiin.

Tutkimustulokset osoittivat kahvilan asiakkaiden olevan pääosin tyytyväisiä kahvilan toimintaan. Asiakaskyselyssä kahvilalle annettiin yleisarvosanaksi 8,3/10 ja vastanneista 98 % aikoo vierailla kahvilassa uudestaan. Asiakaskyselystä ja haastatteluista saatiin paljon kehitysideoita, jotka koskivat tuotteiden laatua, asiakastilaa ja asiakaspalvelun laatua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste