Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastieto asiakaskokemuksen ja rekrytointipalveluliiketoiminnan kehittämisen välineenä Case: Talente Consulting Oy

Jakobsson, Otto (2016)

 
Avaa tiedosto
Jakobsson_Otto.pdf (760.4Kt)
Lataukset: 


Jakobsson, Otto
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612113
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää asiakaslähtöisesti rekrytointialalla toimivan Talente Consulting Oy:n asiakkaiden asiakaskokemusta ja samalla case-yrityksen palveluliiketoimintaa asiakaskyselyllä kerätyn asiakastiedon avulla. Työn tavoiteltu tulos oli syvempi asiakasymmärrys, kehittämiskohtien löytäminen Talenten palveluprosesseista, kehittämisehdotusten tekeminen näihin kehittämiskohteisiin ja asiakaskyselyn soveltumisen arvioiminen asiakastiedon keräämiseen.

Kehittämistyön teoreettisen viitekehyksen pääkäsitteet ovat henkilöstöjohtaminen, rekrytointi, markkinointiajattelun kehittyminen, asiakas, asiakassuhde, kumppanuus, verkosto, palvelu, arvo, arvon syntyminen, asiakaskokemus ja asiakasymmärrys tiedonkeruumenetelmiin liittyvien asiakaskyselyn ja asiakastiedon lisäksi. Tietoperustaa on käsitelty laajasti siksi, jotta kehittämistyön toimintaympäristöä olisi mahdollista ymmärtää mahdollisimman tarkasti. Kehittämisehdotukset perustuvat asiakaskyselyn tulosten lisäksi myös teoriaan, joka osaltaan auttaa kehittämistoimien toteuttamisen perustelussa.

Asiakaskysely lähetettiin sähköisesti vastattavaksi case-yrityksen asiakkaille marras-joulukuussa 2015 ja se sisälsi asteikkoihin perustuvia kysymyksiä avoimien ja monivalintakysymysten lisäksi. Kerätty aineisto koostui kvantitatiivisesta ja kvalitatiivisesta asiakastiedosta.

Asiakaskyselyn keskeisinä tuloksina nousi esiin asiakkaiden tyytyväisyys saatuun palveluun. Vastaajat suhtautuivat tehtyyn kyselyyn hyvin positiivisesti ja tulosten perusteella suurin osa heistä ostaisi Talente Consulting Oy:n tarjoamia palveluita myös jatkossa. Vastaamalla he viestivät halukkuudestaan osallistua ja vaikuttaa Talenten palveluiden kehittämiseen, koska pitävät niitä heille tärkeinä. Koska kerätyt tulokset olivat niin positiivisia, kehittämisehdotukset koskevat asiakastietojärjestelmän välttämättömyyttä asiakaskokemuksen kehittämisessä ja erilaisia keinoja kerätä asiakastietoa tulevaisuudessa. Asiakkaan palvelusta saadun arvon kokemus on aina subjektiivinen, josta johtuen asiakastietoa tulisi käsitellä ja hyödyntää asiakaskohtaisesti. Työssä esitetyn teoriataustan ja kehittämistyön tulosten avulla on mahdollista kehittää asiakaskokemusta ja liiketoimintaa kaikilla palvelualoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste