Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Designing a card game

Kuosa, Samuli (2016)

 
Avaa tiedosto
Kuosa_Samuli.pdf (1.617Mt)
Lataukset: 


Kuosa, Samuli
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612161
Tiivistelmä
Opinnäytetyön alussa esittelen keräilykorttipeli genren. Tämän jälkeen tarkastelen pelisuunnittelun perusteita ja pelinkehitysprosessia sekä tutustun Mark Rosewaterin artikkeliin ”Ten things every game needs”. Rosewaterin artikkelia hyödynnän myöhemmin tarkastellessani lähemmin ja analysoidessani pelejä Magic: the gathering ja Hearthstone. Analysoin myös omakohtaisten kokemusteni perusteella fyysisen ja digitaalisen korttipelin eroja.

Opinnäytetyön loppuosassa esittelen oman pelini kehitysprosessia ja raportoin sen etenemisestä. Analysoin myös peliä soveltaen aikaisemmissa analyyseissä käytettyjä Rosewaterin kriteerejä. Lopussa myös tarkastelen mihin asti olen pelisuunnittelussa edennyt ja mikä on projektin tulevaisuus.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste