Designing a card game
Kuosa, Samuli (2016)
Kuosa, Samuli
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612161
Tiivistelmä
Opinnäytetyön alussa esittelen keräilykorttipeli genren. Tämän jälkeen tarkastelen pelisuunnittelun perusteita ja pelinkehitysprosessia sekä tutustun Mark Rosewaterin artikkeliin ”Ten things every game needs”. Rosewaterin artikkelia hyödynnän myöhemmin tarkastellessani lähemmin ja analysoidessani pelejä Magic: the gathering ja Hearthstone. Analysoin myös omakohtaisten kokemusteni perusteella fyysisen ja digitaalisen korttipelin eroja.
Opinnäytetyön loppuosassa esittelen oman pelini kehitysprosessia ja raportoin sen etenemisestä. Analysoin myös peliä soveltaen aikaisemmissa analyyseissä käytettyjä Rosewaterin kriteerejä. Lopussa myös tarkastelen mihin asti olen pelisuunnittelussa edennyt ja mikä on projektin tulevaisuus.
Opinnäytetyön loppuosassa esittelen oman pelini kehitysprosessia ja raportoin sen etenemisestä. Analysoin myös peliä soveltaen aikaisemmissa analyyseissä käytettyjä Rosewaterin kriteerejä. Lopussa myös tarkastelen mihin asti olen pelisuunnittelussa edennyt ja mikä on projektin tulevaisuus.