Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Toimitusmyynnin kustannusten kohdistaminen

Salmela, Ville (2008)

 
Avaa tiedosto
2008-07-31-23.pdf (346.9Kt)
Lataukset: 


Salmela, Ville
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on toimitusmyynnin kustannusten analysointi ja kohdistaminen Kespro Lahden tukussa sekä kohdistettujen kustannusten rakenteen ja käyttäytymisen tutkiminen. Teoreettisessa osiossa käsitellään laskentatoimen sekä kustannuslaskennan tietojärjestelmiä. Näiden lisäksi tarkastellaan lyhyesti SAP R/3 -tietojärjestelmää. Sisäinen laskenta tarjoaa tärkeitä työkaluja yrityksen johdon päätöksen tekoon. Teoria sisäisestä laskennasta keskittyy suurelta osin valmistusyrityksiin. Siinä missä valmistusyritys keskittyy laskemaan kustannuksia valmistettavalle tuotteelle hinnoittelua varten, on markkinointiyrityksen laskentatoimen pääpainopiste tuloksen laskemisessa eri toiminnoille ja osastoille. Kustannuslaskenta on tärkeä osa sisäistä laskentaa. Kustannusten arvostaminen ja kohdistaminen sekä laskentakohteen määrittely oikein toteutettuna ovat ratkaisevassa osassa sisäisen laskennan onnistumisessa. Kustannusten jaottelun teoria antaa viitekehyksen, jonka pohjalta kustannuksia voidaan lähteä analysoimaan ja rakentamaan toimivaa raportointia mallia. Tutkimuksen empiirinen osuus koostuu Kespro Lahden tukulle tehdystä kvalitatiivisesta tutkimuksesta joka kohdistaa Lahden yksikön kustannuksia toimitusmyynnin prosessiin ajalla 1.9.2006-30.9.2007. Lisäksi tarkastellaan toimitusmyynnin kustannusrakennetta kokonaisuutena ja seurataan kustannusten käyttäytymistä tutkimusajanjaksolla. Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että toimitusmyynnin henkilöstöja kuljetuskustannukset muodostavat oleellisimman osan prosessin kustannuksista. Kustannukset olivat suuruudeltaan prosessikaavion mukaisia, ja ne pääsääntöisesti reagoivat myynnin vaihteluihin. Yleiskustannusten merkittävyys näkyi laskettaessa toimitusmyynnin tulosta, jonka määräsivät yleiskustannusten vaihtelut.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste