Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sähköpostimarkkinoinnin kehittäminen

Liuttu, Krista (2008)

 
Avaa tiedosto
2009-03-05-20.pdf (880.7Kt)
Lataukset: 


Liuttu, Krista
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kertoa sähköpostimarkkinoinnin toteutta-misesta nykyaikaisin menetelmin ja uusimpien vaatimusten mukaisesti. Lisäksi tarkoituksena on tuoda esiin sähköpostikampanjan kehitysmahdollisuuksia. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi sähköpostimarkkinointiin liittyvää teoriaa erilaisten markkinointikanavien, lainsäädännön, markkinointirekisterien ja kohderyhmien osalta. Ajantasaista lähdemateriaalia sähköpostimarkkinoinnista on hyvin vähän, sillä ala kehittyy nopeasti, joten lähteenä on käytetty myös alan asi-antuntijoiden haastatteluja. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli pääosin laa-dullinen tutkimus kahdesta hiljattain toteutetusta sähköpostimarkkinointi-kampanjasta. Kampanjat toteutettiin Megazonelle ja ISS Security Oy:lle. Työssä käytettiin myös jonkin verran tilastollista materiaalia sähköpostikampanjoiden tehoa analysoitaessa. Analysoimme sähköpostikampanjoiden tulosten perusteella kampanjoille asetettujen tavoitteiden toteutumista, jonka jälkeen pohdimme, miten kampanjoita olisi voitu kehittää edelleen. Tutkimuksen kohteena olleet sähköpostikampanjat saavuttivat hyvin erilaiset tu-lokset viestin avauksissa ja palautuneissa vastauksissa. Tuloksiin vaikuttivat mm. kohderyhmärajaukset, viestin sisältö ja toteutustapa. Paremmin tavoitteisiinsa ylsi ISS Security Oy. Päädymme opinnäytetyön tuloksena siihen, että sähköposti-markkinointi on tehokas ja nopea tapa saada aikaan helposti mitattavia tuloksia, mutta kaipaa parhaiden tuloksien saavuttamiseksi monikanavaista viestintää tuek-seen. Tämä opinnäytetyö palvelee case-yrityksien lisäksi muita sähköpostimarkkinoin-nista kiinnostuneita yrityksiä ja markkinoinnin opiskelijoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste