Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Suomen Kendoseurojen Keskusliitto ry:n ohjaajakoulutus tasot I-III

Salonen, Mikko (2007)

Avaa tiedosto
2008-04-09-06.pdf (325.1Kt)
Lataukset: 


Salonen, Mikko
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Ohjaajakoulutuksen ensisijainen tehtävä on parantaa Suomen Kendoseurojen Keskusliitto ry:n (FKA) iaido-, jodo- ja kendo-ohjaajien toimintaedellytyksiä. Ohjaajakoulutus integroi FKA:ta osaksi Suomalaista liikuntamaailmaa, kehittäen seuroja ja yleisiä harrastusmahdollisuuksia.. FKA:n ohjaajakoulutus rakentuu holistiselle ihmiskäsitykselle. Koulutuskokonaisuudessa otetaan huomioon oppimisen vaikutus identiteettiin. Ohjaajakoulutuksen taustalla vaikuttaa konstruktivistinen oppimiskäsitys, jonka keskeisenä sovellutuksia ovat asiantuntijuuden malli ja tutkivan oppimisen malli. Ohjaajakoulutuksella on oma neliportainen arviointisuunnitelma. Kendon pitkät ja perinteikkäät opetusmenetelmät ja FKA:n toiminta ovat ohjaajakoulutuksen perustana. Jotta FKA lajeja voitaisiin opettaa tulevaisuudessa entistä paremmin, ohjaajilla täytyy olla entistä paremmat valmiudet opettaa eri ikäryhmiä, valmentaa joukkueita, vastata kilpailutuomaritoiminnasta ja toimia graduointiraadissa. Ohjaajiin kohdistuneiden vaatimusten kasvaessa on pyrittävä parantamaan ohjaajien opetus- ja vuorovaikutustaitoja. Ohjaajakoulutuksessa perehdytään myös terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen sekä etiikan kysymyksiin. Ohjaajakoulutusta toteutetaan erillisillä kursseilla sekä ohjaajakoulutusleireillä. I-tasolla ohjaajakoulutuksen tavoitteena on antaa aloittelevalle seuraohjaajalle perustiedot kendon tekniikoiden opettamisesta, kendoharjoituksen ohjaamisesta, fyysisen harjoittelun perusteista ja opettamisesta ja taidon oppimisesta. II-tasolla ohjaajakoulutuksen tavoitteena on parantaa seurojen vastuuohjaajien toimintaa liittotasolla tuomari- ja opetustehtävissä. II- tason opintoihin kuuluvat vuorovaikutustaidot, harjoitusten suunnittelu, valmentaminen, johtaminen ja harjoitusmenetelmien kehittäminen. II-tasolla korostuu ohjaajan vastuu arvioida omaa toimintaansa. III-tasolla on tavoitteena auttaa ohjaajia kasvamaan asiantuntijoiksi. Ohjaajilta edellytetään työnäytteeksi laajamittaista projektia, joka on suunniteltava, toteuttava ja raportoitava. Projektiyöhön liitetään sitä täydentäviä ja tukevia opintoja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste