Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lahti travel Oy:n päiväretkien asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen kehittäminen

Pakarinen, Taija (2006)

 
Avaa tiedosto
2007-04-11-11.pdf (155.7Kt)
Lataukset: 


Pakarinen, Taija
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Lahti Travel Oy:lle toimiva asiakastyytyväisyyskyselylomake sen järjestämistä päiväretkistä ja samalla tutkia asiakkaiden tämänhetkistä tyytyväisyyden tasoa retkiin. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Lahti Travel Oy:lle. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista, matkailutuotteiden markkinointia ja jakelukanavia sekä toimivan kyselylomakkeen kehittämistä. Lisäksi työssä on käsitelty palvelun laatua. Opinnäytetyössä tehty asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin määrällisellä tutkimusmenetelmällä. Se suoritettiin lähettämällä kyselylomakkeet vastaajille postitse ja sähköpostitse kesän 2006 aikana. Tutkimuksessa käytetty lomake suunniteltiin päiväretkiasiakkaita varten. Lomake koostui sekä strukturoiduista että avoimista kysymyksistä. Kysymykset käsittelivät muun muassa tyytyväisyyttä päiväretken osa-alueisiin sekä Lahti Travel Oy:n palveluihin. Strukturoiduissa kysymyksissä käytettiin suurimmaksi osaksi Likertin neliportaista asteikkoa. Avoimet kysymykset antoivat vastaajille mahdollisuuden tuoda esiin omat mielipiteet ja kehitysehdotukset. Tutkimuksesta saadut tulokset osoittivat, että asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen tarjoamiin palveluihin ja tuotteisiin. Tutkimus osoitti myös, että yrityksellä on silti osa-alueita, joissa se voi kehittyä. Eniten kehitysehdotuksia saivat ruoka ja aikataulut. Tutkimuksen avulla saadut tiedot antavat yritykselle hyvää tietoa sen tämänhetkisestä asiakastyytyväisyystilanteesta. Lahti Travel Oy voi tämän jälkeen kehittää palveluitaan ja päiväretkipakettejaan asiakaslähtöisempään suuntaan. Laaditun kyselylomakkeen avulla yritys voi jatkossakin kerätä tietoa asiakkaidensa tyytyväisyydestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste