Fazer Amican catering-palvelut Partner Villagessa :
Nuutinen, Timo (2006)
Nuutinen, Timo
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisena Fazer Amican yritysasiakkaat kokivat yrityksen tuottamat catering-palvelut yleisurheilun MM-kisojen Partner Villagessa. Tutkimus tehtiin käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineistonkeräämismenetelmänä käytimme informoitua kyselyä. Kysely toteutettiin käyttäen puolistrukturoitua kyselylomaketta. Tutkimuksemme on määrällinen tutkimus. Tutkimuksen perusjoukko on varsin pieni. Vastauksia saatiin yhteensä 29 kappaletta, minkä arvioimme olevan noin 65 prosenttia perusjoukosta. Tutkimuksen teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyden muodostumista ja siihen vaikuttavia osatekijöitä. Lisäksi pohditaan palvelun laatua, sekä sen vaikutusta asiakastyytyväisyyteen. Fazer Amican catering-palvelut täyttivät asiakkaiden ennakko-odotukset. Tutkimukseen vastanneet olivat tyytyväisiä erityisesti Fazer Amican henkilökuntaan sekä ruoka- ja juomatarjoiluun. Tutkimustulosten perusteella voimme päätellä Fazer Amican onnistuneen hyvin Partner Villagen catering-palveluiden toteuttamisessa.