Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mitä lapsiperheet odottavat palvelukokemukselta

Pyykkö, Sara (2006)

 
Avaa tiedosto
2007-04-11-13.pdf (227.9Kt)
Lataukset: 


Pyykkö, Sara
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee lapsiperheiden odotuksia ja niiden muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä heidän käydessään Hesburger Sokos Lahdessa. Teoriaosassa käsitellään palvelukokemusta, sen osa-alueita sekä niitä tekijöitä, jotka vaikuttavat odotusten muodostumiseen. Palvelukokemukseen kuuluu yrityksen fyysiset tilat, jossa palvelu tuotetaan, eli ravintola, ravintolan tarjoamat tuotteet, palvelu, hinta sekä yrityksen tekemä mainonta. Odotukset ovat asiakkaiden uskomuksia, joita vasten he muodostavat mielipiteensä saamansa palvelun laadusta. Asiakkaiden odotukset tiedostamalla yritys pystyy säilyttämään asemansa markkinoilla ja sitouttamaan asiakkaansa käyttämään palvelujaan jatkossakin. Odotukset voidaan jakaa viiteen tasoon: vähimmät siedettävät odotukset, siedettävät odotukset, kokemukseen perustuvat normit, normatiiviset ”"pitäisi-odotukset" ja ideaaliset odotukset. Odotuksien taso vaihtelee riippuen asiakkaan viitepohjasta. Asiakkaan odotuksien muodostumiseen vaikuttavat mm. aiemmat kokemukset yrityksestä tai sen kilpailijoista, mainonta, yrityksen imago, muut läsnä olevat asiakkaat sekä asiakkaan tausta ja tarpeet. Lapsiperheillä odotuksien muodostumiseen vaikuttaa myös tärkeänä osana perheen lapset. Lasten odotukset ovat yksinkertaisempia ja tiedostamattomampia kuin aikuisten odotukset. Varsinkin pienemmillä lapsilla odotukset kohdistuvat ruokaan, ravintolan leikkipaikkaan ja mahdolliseen jälkiruokaan tai hampurilaisaterian kylkiäisenä saatavaan leluun. Opinnäytetyön empiriaosuus koostuu Hesburger Sokos Lahdelle tehdystä kyselytutkimuksesta. Tutkimuksen avulla selvitetään lapsiperheiden odotuksia ja niihin vaikuttavia tekijöitä Hesburger Sokos Lahdessa. Tutkimuksen tuloksia peilataan yleiseen käsitykseen pikaruokaravintoloiden asiakkaiden odotuksista. Yleisesti ajatellaan, että pikaruokaravintoloiden asiakkaiden odotukset koskevat pelkästään hintaa ja palvelun nopeutta. Tulokset osaltaan vahvistavat yleistä käsitystä tärkeimmistä odotuksista. Tulokset osoittavat, että lapsiperheillekin palvelu on tärkeää, mutta vastaajat eivät nosta palvelua selkeästi kaikista tärkeimmäksi odotuksekseen Hesburger Sokos Lahdessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste