Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan käytettävyys asiakkaan näkökulmasta : Case: Confetti Oy

Ojala, Siiri (2016)

 
Avaa tiedosto
Ojala_Siiri.pdf (1.104Mt)
Lataukset: 


Ojala, Siiri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060912561
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin leivonta- ja juhlatarvikkeita myyvän Confetti Oy:n verkkokaupan käytettävyyttä asiakkaan näkökulmasta. Tutkimuksessa kartoitettiin käytettävyyden lisäksi yrityksen asia-kaspalvelun ja reklamaatioprosessin toimivuutta. Yrityksen toimintoja ei ollut aiemmin tutkittu, joten tutkimuksesta saatiin tarpeellista tietoa toiminnan kehittämiseen.

Tutkimus suoritettiin haastattelemalla Confettin omistajaa ja lähettämällä asiakkaille SurveyPalilla tehty sähköinen kysely sähköpostiosoitteisiin. Kysely lähetettiin yli 22 00 asiakkaalle, jotka olivat yrityksen asiakasrekisterissä. Kyselyyn vastasi 1470 asiakasta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin pääasiassa kvantitatiivista tutkimustapaa, mutta kyselyssä oli muutamia kvalitatiivisia kysymyksiä-kin. Kyselyn analyysin apuna käytettiin SurveyPalin valmista tulosten numeraalista analysointioh-jelmaa.

Asiakaskyselyn perusteella asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Confetti Oy:n verkkokauppaan. Sivus-ton käytettävyyteen ja asiakaspalvelun tasoon oltiin suurimmalta osin tyytyväisiä. Kaupan toimitus-aikoja pidettiin nopeina. Suurimmaksi ongelmaksi verkkokaupassa nousi sekava tuotelajittelu. Li-säksi osan tuotteiden kallis hinta saa asiakkaat siirtymään asioimaan halvempiin ulkomaalisiin verkkokauppoihin. Tutkimuksen tulosten perusteella Confetti Oy:n on helppo kehittää verkko-kauppaansa asiakasystävällisemmäksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste