Efficient direct marketing : Case: Valtapinnoite Oy
Alanen, Aleksi (2016)
Alanen, Aleksi
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061513043
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061513043
Tiivistelmä
Markkinointi on kohdannut muutoksia viimevuosina, globalisoinnin sekä internetin vallankumouksen vaikutuksesta, mutta perinteiset markkinointi strategiat ovat silti käytössä monilla eri yrityksillä. Viimevuosien ajan kilpailu on kiristynyt ja yritykset ovat kohdanneet vaikeuksia säilyttää heidän markkinaosansa eri aloilla. Se on painostanut yrityksiä etsimään erilaisia markkinointi mahdollisuuksia ja strategioita. Tämä opinnäytetyö tähtää tutkimaan markkinointi strategioita jotka on yleisesti käytössä rakennusalan sektorilla. Lopullinen tavoite on tarjota kehitys-suunnitelma case yritykselle.
Tämä tutkimus käyttää kvalitatiivista tutkimus menetelmää ja etenee deduktiivisesti. Tieto on kerätty primääreistä ja sekundääreistä lähteistä. Primääri tieto on kerätty haastatteluista sekä kirjoittajan omista näkemyksistä. Sekundäärinen tieto on kerätty kirjoitetuista kirjoista ja elektronisista lähteistä.
Teoria pohjautuu markkinoinnin konsepteihin ja vertailukehittämiseen. Markkinointi on avattu suoramarkkinoinnin perspektiivistä, mutta myös työkalut markkinointi-mixistä sekä SWOT analyysistä on esitelty. Lisäksi asiakas kohdentamista ja segmentointia on käytetty yhtenä työkaluna tälle tutkimukselle. Vertailukehittämistä on käytetty kilpailijoiden tutkimisessa. Kaikki esitellyt työkalut ovat käytössä kehitys-suunnitelman laatimisessa.
Tämän tutkimuksen löydökset osoittavat että tarkalla asiakas segmentoinnilla ja kohdentamisella suoramarkkinointi strategiat ovat tehokkaita. Kehitys-suunnitelmaa käyttämällä case yritys voi tavoittaa uusia asiakkaita ja tehdä lisää tulosta.
Tämä tutkimus käyttää kvalitatiivista tutkimus menetelmää ja etenee deduktiivisesti. Tieto on kerätty primääreistä ja sekundääreistä lähteistä. Primääri tieto on kerätty haastatteluista sekä kirjoittajan omista näkemyksistä. Sekundäärinen tieto on kerätty kirjoitetuista kirjoista ja elektronisista lähteistä.
Teoria pohjautuu markkinoinnin konsepteihin ja vertailukehittämiseen. Markkinointi on avattu suoramarkkinoinnin perspektiivistä, mutta myös työkalut markkinointi-mixistä sekä SWOT analyysistä on esitelty. Lisäksi asiakas kohdentamista ja segmentointia on käytetty yhtenä työkaluna tälle tutkimukselle. Vertailukehittämistä on käytetty kilpailijoiden tutkimisessa. Kaikki esitellyt työkalut ovat käytössä kehitys-suunnitelman laatimisessa.
Tämän tutkimuksen löydökset osoittavat että tarkalla asiakas segmentoinnilla ja kohdentamisella suoramarkkinointi strategiat ovat tehokkaita. Kehitys-suunnitelmaa käyttämällä case yritys voi tavoittaa uusia asiakkaita ja tehdä lisää tulosta.