Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakasrekisterin perustaminen uudessa yrityksessä

Rigopoulos, Kati (2007)

 
Avaa tiedosto
2007-10-05-07.pdf (152.1Kt)
Lataukset: 


Rigopoulos, Kati
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee aloittavan yrityksen asiakasrekisteriä, sen keräämiseen, tallentamiseen ja säilyttämiseen liittyviä asioita. Opinnäytetyössä pohditaan, miksi yrityksen kannattaa panostaa asiakasrekisteriin sekä mitä se yritykseltä vaatii ja mitä se yritykselle antaa. Työn tarkoitus on toimia ohjenuorana liiketoimintaansa aloittavalle yrittäjälle, joka pohtii asiakasrekisterin perustamista, sekä antaa neuvoja asiakasrekisterin laillisesta käytöstä toimialasta riippumatta. Suunnitteilla olevaa ravintola Himoksen Loimua käytetään esimerkkinä palveluyrityksestä ja asiakasrekisterin toimintoja käsitellään aloittavan yrityksen näkökulmasta. Asiakkuusajattelun ja lainsäädännön perusteella yritys hyötyy kaikilla liiketoiminnan osa-alueillaan asiakasrekisteristä, jos sen rakentaminen on lähtenyt käyntiin suunnittelusta ja perustuu laillisiin, ajan tasalla oleviin tietoihin. Asiakasrekisterin avulla yritys saa tietoa taloudellisesta tilanteestaan, pystyy ennustamaan tulevaisuuttaan, kohdentamaan markkinointiaan, kehittymään toiminnoissaan asiakkailta saadun palautteen avulla sekä ennen kaikkea oppii tuntemaan asiakkaansa henkilökohtaisemmin. Henkilökohtaisen tuntemisen kautta yritys pystyy palvelemaan asiakastaan paremmin tämän lähtökohdista. Henkilökohtainen ja joustava palvelu koetaan yleisesti laadukkaammaksi, mikä puolestaan lisää asiakastyytyväisyyttä ja sitä kautta mahdollisesti asiakasuskollisuutta. Näin siis ympyrä sulkeutuu ja asi-akkuusajattelun ydintä, lisäarvoa, syntyy molemmille osapuolille. Opinnäytetyön konkreettisena tuotteena opinnäytetyössä on suunniteltu yritykselle asiakkaiden yhteystietojen keräyksessä apuna käytettäviä lomakkeita sekä perehdyttämiskansioon lisättävä tietolehtinen asiakasrekisteristä. Näissä liitteenä olevissa lomakkeissa on otettu huomioon Himoksen Loimun yrittäjien toiveet asiakkaista tallennettavista tiedoista, mutta suunnittelussa on käytetty apuna myös henkilötietolakia siten, että kerättävät tiedot ovat lainmukaisia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste