Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelun laatu ja asiakaskokemus kehittämisen keskiössä : Case: Fortum HorsePower

Rastas, Iina (2016)

Avaa tiedosto
Rastas_Iina.pdf (1.408Mt)
Lataukset: 


Rastas, Iina
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062813403
Tiivistelmä
Hevostallit sijaitsevat nykyisin yhä useammin kaupungeissa ja taajama-alueilla, lähellä asutusta. Tämä on tuonut hevostallien lannan jatkokäsittelyyn uudenlaisia ongelmia peltoalueiden puuttuessa tallien läheisyydestä. Lannan hävitys koetaankin talleilla ongelmana, johon uudenlaiset ratkaisut ovat tervetulleita.

Fortum lanseerasi syksyllä 2015 HorsePower-palvelukonseptin, joka tuo ratkaisun tallien lantaongelmaan huolehtien hevosenlannan jatkokäsittelystä. HorsePower on kokonaispalvelu, joka sisältää puupohjaisen kuivikkeen toimituksen tallille sekä lannan poisviennin. Tallilla syntynyt kuivikelanta hyödynnetään voimalaitoksella, missä lannasta tuotetaan sähköä ja lämpöä.

Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen tarkoituksena on lisätä konseptin asiakasymmärrystä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää asiakkaiden tarpeita, odotuksia sekä kokemuksia sekä tunnistaa palvelun kipupisteet, jotta asiakkaan palvelukokemusta ja palvelukonseptia voidaan jatkossa kehittää. Tutkimus on laadullinen tutkimus, jossa on piirteitä sekä tapaustutkimuksesta että palvelumuotoilusta. Tutkimusmenetelmänä työssä on käytetty puolistrukturoitua haastattelua.

Tietoperustassa esitellään ensin taustailmiönä tallien kuivike- ja lantahuoltoa sekä lannan hyödyntämistä. Työn varsinainen tietoperusta keskittyy palvelun laatuun ja asiakaskokemukseen. Keskeinen asia palveluliiketoiminnassa toimiville yrityksille on palveluiden tarjoamisen sijaan luoda asiakkaillensa merkityksellisiä kokemuksia.

Asiakkaiden keskeiset tarpeet ja odotukset kuivike- ja lantahuollon osalta liittyvät lannasta eroon pääsyyn ja kokonaispalvelun tuomaan vaivattomuuteen. Asiakkaiden odotusten voidaan todeta täyttyneen pääosin hyvin ja asiakkaat ovat halukkaita suosittelemaan palvelua ystävilleen. Palvelukokemusta voidaan parantaa edelleen poistamalla tunnistettuja kipupisteitä sekä tukemalla asiakkaan arvon muodostumista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste