Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisältömarkkinointisuunnitelma - Case FIDEO

Mielityinen, Kiia-Maria (2016)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo 2016.pdf (2.117Mt)
Lataukset: 


Mielityinen, Kiia-Maria
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605127429
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda systemaattinen sisältömarkkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Yritys aloittelee toimintaansa ja tarkoituksena on, että se voi hyödyntää suunnitelmaa toiminnan alkaessa.

Opinnäytetyön aluksi johdannossa kerron työn lähtökohdista. Johdannon jälkeen kerron opinnäytetyöni tavoitteista, rajauksesta ja tutkimuskysymykseni. Tästä opinnäytetyö etenee toimeksiantajan esittelyyn. Toimeksiantajani esittelyn jälkeen on vuorossa työni teoreettinen tietopohja. Tietopohja sisältää sisältömarkkinointisuunnitelmaa tukevaa teoriaa markkinoinnin suunnittelusta sekä digitaalisesta markkinoinnista. Teoriapohjan jälkeen on vuorossa tutkimus sekä tutkimuksen tulokset. Tutkimusosuuden jälkeen kerron yrityksen nykytilasta lähtökohta-analyysien avulla.

Lähtökohta-analyysien jälkeen on vuorossa toimeksiantajalle luotu sisältömarkkinointisuunnitelma. Sisältömarkkinointisuunnitelmassa opastetaan kuka tai ketkä ovat viestinnän segmentti, mitkä ovat markkinointiviestinnän tavoitteet, mitä viestintä sisältää ja miten tavoitteita seurataan. Opinnäyteyön lopussa on tekemäni johtopäätökset työstä ja oma arviointini opinnäytetyön tekemisestä.

Sisältömarkkinointisuunnitelman tekemisen tueksi tehdyn tutkimuksen tutkimusmenetelmänä hyödynnettiin benchmarkingia. Benchamarkaamalla etsittiin toimeksiantajan sisältömarkkinointisuunnitelman viestinnän sisältöön ideoita. Tutkimuksessa havainnoitiin kolmen kilpailijayrityksen eri sosiaalisen median kanavia kolmen kuukauden ajan. Havainnoitavia kanavia olivat Twitter, Facebook ja LinkedIn. Kanavat valittiin sillä perusteella, että toimeksiantaja käyttää samoja edellä mainittuja kanavia ja sisältömarkkinointisuunnitelma luotiin näihin kanaviin. Benchmarkingin avulla saatuja tuloksia hyödynnettiin opinnäytetyön sisältömarkkinointisuunnitelman sisällön toteutuksessa.

Sisältömarkkinointisuunnitelma luotiin realistisia resursseja ajatellen ja mahdollisimman tarkasti dokumentoiden, jotta sitä on mahdollista käyttää tulevaisuudessa. Toteutettua suunnitelmaa on mahdollista hyödyntää käytäntöön ja yrityksen viestintää voidaan toteuttaa sen pohjalta. Opinnäytetyön tuloksena on, että opinnäytetyössä tehdyn suunnitelman avulla toimeksiantajayrityksen on mahdollista toteuttaa markkinointiaan sekä viestintäänsä ja päästä tavoitteisiinsa, eli kasvattaa tunnettavuuttaan erilaisissa sosiaalisen median kanavissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste