Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Viestintäsuunnitelma Klato ry:lle

Hatara, Sari (2016)

 
Avaa tiedosto
Hatara_Sari.pdf (429.4Kt)
Lataukset: 


Hatara, Sari
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016081213694
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää yhdistyksen viestinnän nykytilaa ja sen perusteella laatia sille viestintäsuunnitelma. Toimeksiantaja Kymenlaakson tradenomiopiskelijat Klato ry on Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa toimiva tradenomiopiskelijoiden etuja ajava yhdistys. Klato ry on valtakunnallisen Tradenomiopiskelijaliitto TROL ry:n jäsenyhdistys.

Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin yhteisöviestintää ja viestinnän merkitystä yhdistykselle sekä viestinnän suunnittelua. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös sosiaalista mediaa etenkin pienen, voittoa tavoittelemattoman järjestön näkökulmasta, käytiin läpi tärkeimpiä sosiaalisen median kanavia sekä esiteltiin tapoja toteuttaa viestintää ja markkinointia sosiaalisessa mediassa mahdollisimman pienin resurssein. Teoriaa varten tutkittiin erilaisia yhteisöviestinnän ja sosiaalisen median kirja- ja verkkolähteitä.

Opinnäytetyö on toiminnallinen eli produktiivinen työ. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi viestintäsuunnitelma Kymenlaakson tradenomiopiskelijat Klato ry:lle. Yhdistyksen viestinnän nykytilaa ja tarpeita viestintäsuunnitelmaan kartoitettiin havainnoimalla sekä haastattelemalla yhdistyksen puheenjohtajaa ja viestintävastaavaa. Suunnitelman laatimiseen käytettiin apuna myös benchmarkingia. Viestintäsuunnitelma pohjautuu yhdistyslakiin, yhdistyksen sääntöihin sekä toiminnalle asetettuihin tavoitteisiin, sillä Klato ry:llä ei ole olemassa viestintästrategiaa.

Viestintäsuunnitelmassa käsitellään Klato ry:n viestinnän tavoitteet ja periaatteet, kanavat, kohderyhmät, viestien sisältö sekä viestinnän mittarit. Viestinnän nykytila-analyysissa kävi ilmi, että suurin osa Klato ry:n viestinnästä tapahtuu kasvokkain sekä Facebookissa, ja eniten parannettavaa oli kanavien päivitysaktiivisuudessa. Sosiaalisen median kanaviksi viestintäsuunnitelmaan valikoituivat Facebook, Twitter ja Instagram.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste