Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pienyrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittäminen : case: markkinointisuunnitelma Keistek Oy

Vainio, Niko (2016)

Avaa tiedosto
Vainio_Niko_Pienyrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittaminen.pdf (526.8Kt)
Lataukset: 


Vainio, Niko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016081613717
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva digitaalisen markkinoinnin markkinointisuunnitelma Keistek Oy -nimiselle trukkien lisälaitteita maahantuovalle pienyritykselle. Markkinointisuunnitelma tehtiin alan kirjallisuuteen pohjautuen ja sen tarkoituksena on auttaa yritystä kohdentamaan markkinointiaan ja resurssejaan oikein. Suunnitelman tavoite on tehostaa markkinointia, lisätä yrityksen tunnettavuutta markkinoilla sekä kasvattaa liikevaihtoa pitkällä aikavälillä. Markkinointisuunnitelma suunniteltiin seuraavaksi vuodeksi sen käyttöönotosta.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu markkinointia ja sen suunnittelua käsittelevästä ajankohtaisesta kirjallisuudesta ja tietoperusta oli hyödyksi varsinaisen markkinointisuunnitelman luomisessa. Opinnäytetyön tutkimusmuodoksi valitsin toimintatutkimuksen ja aineiston keräämiseen käytin kvalitatiivista kyselyä, joka toteutettiin yrityksen asiakaskäynneillä asiakkaan kanssa keskustelemalla. Keskusteluissa kävi ilmi, että markkinointi B2B-alalla edellyttää yritykseltä näkyvyyttä internetissä ja haasteeksi koettiin että asiakkaat ovat tietämättömiä alan laitetarjonnasta. Tähän saakka yrityksen markkinointi on perustunut perinteisiin markkinointimenetelmiin, jotka on koettu resursseja kuluttaviksi ja tehottomiksi. Tutkimustuloksena syntyneen markkinointisuunnitelman on tarkoitus auttaa Keistek Oy:tä saavuttamaan parempi näkyvyys markkinoilla ja kohdentaa markkinointiin käytettäviä resursseja kanaviin, jotka ovat kustannuksiltaan tehokkaimpia.

Markkinointisuunnitelma on käytettävissä sellaisenaan yrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittämistä varten. Markkinointisuunnitelman suunnitteluprosessissa onnistuttiin luomaan kattava kokonaisuus, jonka avulla Keistek Oy pystyy toteuttamaan markkinointiaan tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelman lisäksi luotiin markkinoinnin vuosikalenteri, jota hyödyntämällä yrityksen henkilöstö voi nähdä, mitä tapahtumia on tulossa.

Kehittämisehdotuksena ehdotettiin yrityksen liiketoimintasuunnitelman päivittämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste