Markkinointi- ja hakukoneoptimointisuunnitelma: A.K.A Luova
Åkerberg, Harri (2016)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082713840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082713840
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona A.K.A Luovalle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa ja kuvailla, miten A.K.A Luovan markkinointia voidaan kehittää ja millaisin keinoin hakukoneoptimointia voidaan parantaa. Tavoitteena oli suunnitella sekä markkinointi- että hakukoneoptimointisuunnitelma. Teoriaosuudessa keskityttiin markkinoinnin kilpailukeinoihin ja hakukoneoptimoinnin perusteisiin. Yrityksen verkkosivut ovat nykypäivänä suuri kilpailuvaltti ja niiden löytymisen perustana toimii laadukas hakukoneoptimointi.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus toteutettiin parturi-kampaamo A.K.A Luovalle. Tarkoituksena parantaa ja luoda selkeä suunnitelma, jonka kautta lähteä rakentamaan laadukasta markkinointia sekä hakukoneoptimointia. Teoreettisen viitekehyksen avulla luotiin mahdollisimman toimiva markkinointisuunnitelma, jota yrityksen on mahdollista käyttää. Pääpainona oli erilaisten markkinointitapahtumien luominen. Hakukoneoptimoinnissa keskityttiin tulevien verkkosivujen optimoinnin luomiseen. Hakukoneoptimoinnin suunnittelu aloitettiin tutkimalla verkkosivuilla tarvittavan materiaalin tarpeellisuutta. Tämän kautta kehitettiin hakukoneoptimointisuunnitelma. Tässä suunnitelmassa tehtiin sivuille ja kuville selkeät suunnitelmat meta- ja title-tiedoista.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus toteutettiin parturi-kampaamo A.K.A Luovalle. Tarkoituksena parantaa ja luoda selkeä suunnitelma, jonka kautta lähteä rakentamaan laadukasta markkinointia sekä hakukoneoptimointia. Teoreettisen viitekehyksen avulla luotiin mahdollisimman toimiva markkinointisuunnitelma, jota yrityksen on mahdollista käyttää. Pääpainona oli erilaisten markkinointitapahtumien luominen. Hakukoneoptimoinnissa keskityttiin tulevien verkkosivujen optimoinnin luomiseen. Hakukoneoptimoinnin suunnittelu aloitettiin tutkimalla verkkosivuilla tarvittavan materiaalin tarpeellisuutta. Tämän kautta kehitettiin hakukoneoptimointisuunnitelma. Tässä suunnitelmassa tehtiin sivuille ja kuville selkeät suunnitelmat meta- ja title-tiedoista.