Technopolis Oyj:n kokouspalvelut
Vesa, Niina (2008)
Vesa, Niina
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Oulun Technopolis Oyj:n asiakkaiden tyytyväisyyttä kokouspalveluihin. Tässä opinnäytetyössä selvitettiin kokouspalvelua, jonka tukena työssä käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Työssä pyrittiin miettimään myös sitä, minkälaisia järjestelyitä kokousta järjestettäessä on tehtävä, ja mikä vaikuttaa osallistujan kokemukseen tapahtumasta. Teoriaosuudessa käsiteltiin kokouspalveluita yleisesti sekä asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Tutkimus kokousasiakkaiden tyytyväisyydestä toteutettiin henkilökohtaisella haastattelututkimuksella, jolla haluttiin saada selville asiakkaiden tyytyväisyys heille tarjottaviin kokouspalveluihin. Haastatteluun valittiin Technopoliksen kokouspalvelua paljon ja monipuolisesti käyttäviä asiakkaita. Tutkimukseen haastateltiin 14 vastaajaa. Haastattelut tehtiin joulukuussa 2007 ja kevään 2008 aikana. Kyselyn tulosten perusteella voidaan päätellä että, Technopoliksen asiakkaat ovat tyytyväisiä kokouspalveluun. Kyselyyn vastanneet asiakkaan kokivat kokouspalvelut kokonaisuudessaan toimiviksi. Tuloksista selvisi myös, että vastaajat arvostavat eniten nykyaikaista kokoustekniikkaa ja tilojen viihtyvyyttä. Technopolis saa kyselyn tuloksista tietoa siitä, miten se voi vastata asiakkaidensa tarpeisiin paremmin. Kun asiakkaan tarpeet osataan ottaa huomioon oikealla tavalla, asiakkaiden tyytyväisyys kasvaa.