Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Houkutteleva digimarkkinointi : case: Farenta Oy

Väinänen, Terhi-Marie (2016)

 
Avaa tiedosto
Vainanen_Terhi-Marie.pdf (1.636Mt)
Lataukset: 


Väinänen, Terhi-Marie
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016090714091
Tiivistelmä
”Houkutteleva digimarkkinointi” opinnäytetyön tarkoitus on auttaa Farenta Oy:n digitaalista myyntiä ja markkinointia ottamaan askel lähemmäs nykyaikaisia toimintatapoja. Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tuloksia ovat Farentan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin nykytila-analyysi sekä jatkokehitysehdotukset. Näiden avulla Farenta pystyy edelleen kehittämään myynnin ja markkinoinnin eri osa-alueita. Opinnäytetyön tietoperusta nojaa kirjallisuuteen ja tutkimuksiin sekä ammatilliseen keskusteluun, jota käydään verkossa vilkkaasti digitaalisen myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten piirissä. Tietoperustaan on koottu digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet: hakusanamainonta, hakukoneoptimointi, sisältö, sosiaalinen media, konversio-optimointi ja web-analytiikka.

Nykytila-analyysin aineisto kerättiin Farentan henkilökunnalta sekä havainnoimalla verkkosivuja ja niiden toimintaa. Opinnäytetyöprosessin aikana järjestettiin Facebook-, Google Adwords- ja Sisältö-työpajat. Nykytila-analyysimallia, joka työn aikana kehitettiin, voidaan käyttää minkä tahansa liiketoiminnan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin analysointiin. Farentan nykytila-analyysissa paljastuivat eniten kehittämistä vaativat osa-alueet. Näitä asioita ovat muun muassa verkkosivujen hakukoneoptimointi, käyttäjäystävällisyys ja sisältö. Voidakseen toteuttaa nykyaikaista myyntiä ja markkinointia, on ymmärrettävä digitaalisen markkinoinnin kokonaisuus ja eri osa-alueiden vaikutus toisiinsa.

Opinnäytetyö arvioitiin Farentalla hyödylliseksi. Työpajojen, nykytila-analyysin ja jatkokehitysehdotusten avulla Farentan henkilökunta tutustui digitaaliseen markkinointiin ja innostui kehittämään sitä edelleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste