3D-muotojen tuotto Macromedia Flash -ohjelmaan [Elektroninen aineisto] /
Liiri, Teemu (2006)
Liiri, Teemu
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Tiivistelmä
Työn aiheena on 3D-muotojen tuottaminen Macromedia Flash -ohjelmaan, eli työssä pyrittiin tutkimaan, millä eri keinoin Flash-ohjelmaan voidaan tuottaa 3d-muotoja ja miten nämä eri tavat eroavat toisistaan, esimerkiksi raskauden, koon tai näyttävyyden suhteen. Työssä käydään myös läpi, mitä hyötyä ja millaisia käyttömahdollisuuksia 3D-muodoilla on Flash-ohjelmalla tuotetuissa multimediaesityksissä.;Työn sisältö muodostuu kolmesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsitellään yleisesti 3D-muotojen tuottamista Macromedia Flashiin ja eri tuottotapoja sekä näiden tapojen eroja. Työn toinen osa käsittelee Swift3D-ohjelmaa, joka on kaupallinen ohjelma, jolla voidaan tuottaa suoraan Flashin kanssa yhteensopivaa 3D-sisältöä. Swift3D:n eri tavat tuottaa tätä sisältöä ja näiden tapojen eroja käydään myös tässä osassa läpi. Kolmannessa osassa tuotetaan pienimuotoinen 3D-animaatio käyttäen hyväksi Swift3D:tä ja Flashia.