Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

3D-pelien kenttäsuunnittelu

Kallio, Markus (2008)

 
Avaa tiedosto
2008-07-22-06.pdf (2.762Mt)
Lataukset: 


Kallio, Markus
Lahden ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään videopelien kenttäsuunnittelua sekä teorian, että käytännön soveltamisen kautta. Työssä selvitetään, mitä kenttäsuunnittelu on käytännössä, millainen on modernissa peliprojektissa työskentelevän kenttäsuunnittelijan työnkuva ja mitä osaamisalueita häneltä vaaditaan. Lisäksi opinnäytetyössä käsitellään kenttäsuunnittelun historiaa, teknologiaa videopelien takana sekä pelattavuutta ja pelikenttien rakentamista käytännössä. Kenttäsuunnittelu on erittäin laaja käsite, koko käsitteen selittäminen opinnäytetyön puitteissa on mahdotonta. Työssä onkin pyritty vain selvittämään kenttäsuunnittelun pääpiirteet. Tämän lisäksi keskitytään syvemmin tiettyihin aihealueisiin, kuten grafiikan luomiseen, pelattavuuteen ja pelaajan ohjaukseen. Opinnäytetyön case-osiossa rakennettaan esimerkkikenttä Sourcepelimoottorille. Pelikentässä esitellään opinnäytetyössä käsiteltyjä grafiikkatekniikoita ja pelaajan ohjausta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste