Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Feasibility analysis of a new business idea : case: Bookertainment

Laamanen, Pirita (2016)

 
Avaa tiedosto
Laamanen_Pirita.pdf (922.1Kt)
Lataukset: 


Laamanen, Pirita
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100814938
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö analysoi Bookertainment –nimisen liikeidean kannattavuutta markkinoilla. Bookertainment on nettisivusto/mobiilisovellus, jonka avulla voidaan etsiä esiintyjiä yhteystietoineen tarpeen mukaan, esimerkiksi erilaisiin tapahtumiin ja juhliin. Idea on melko uusi, eikä markkinoilla ole vielä samankaltaisia palveluja. Kuitenkin, palvelun kannattavuutta täytyy tutkia, ennen kuin voidaan perustaa liiketoiminta.
Bookertainmentilla on kaksi asiakasryhmää, asiakasryhmä 1 (esiintyjät, kuten yhtyeet, laulajat, tanssijat) ja asiakasryhmä 2 (viihteen etsijät, kuten hotellit, ravintolat, yksityiset henkilöt). Bookertainmentin päätarkoituksena on auttaa nämä kaksi asiakasryhmää löytämään toisensa.
Tutkimus on deduktiivinen. Lisäksi, kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen tutkimusmenelmien yhdistelmää käytetään tässä tutkielmassa. Tietoja kerätään primäärisistä sekä sekundäärisistä lähteistä. Näiden tutkimustapojen katsotaan sopivan parhaiten tämän tutkielman aiheeseen. Tutkimuksen päätavoitteena on määritellä Bookertainmentin kannattavuus.
Päähavainnot tutkielmasta viittaavat siihen, että Bookertainment on kutakuinkin kannattava liikeidea. Tutkimus on kuitenkin suhteellisen suppea, koska palvelun toimii pääasiallisesti netin kautta koko Suomi markkina-alueenaan. Näin ollen, lisätutkimusta suositellaan, jotta liikeidean kehittämistä voitaisiin jatkaa. Prototyypin lanseeraaminen on yksi vaihtoehdoista, jolloin kysynnän analysointi olisi helpompaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste