Kansainvälinen pelitapahtuma : käsikirja ja tapahtuman pääprosessien kytkeminen osaksi opintoja Kajaanin ammattikorkeakoulussa
Mård, Leili; Pääkkönen, Hanne (2016)
Mård, Leili
Pääkkönen, Hanne
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016101415181
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016101415181
Tiivistelmä
Northern Game Summit (NGS) on vuonna 2012 Kajaanin ammattikorkeakoululla alkunsa saanut kansainvälinen pelialan ammattilaistapahtuma ja konferenssi Kajaanissa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on toteuttaa käsikirja tapahtuman järjestelyorganisaation käyttöön ja pohtia, miten kansainvälisen pelitapahtuman järjestäminen soveltuu hyödynnettäväksi osana projektiopintoja Kajaanin ammattikorkeakoulun opetuksessa. Pohdintaa ja tapahtumakäsikirja syntyivät pääosin tekijöiden henkilökohtaisen kokemuksen pohjalta tapahtuman järjestämisestä vuosina 2013 - 2015.
Tämä opinnäytetyö on rakennettu siten, että teoriaosuudessa käydään aluksi läpi projektin määritelmä ja projektioppimiseen liittyviä käsitteitä. Sen jälkeen perehdytään tapahtumajärjestämisen prosessiin ja toimintoihin. Työn tavoitteena oleva käsikirja on esitetty erikseen tämän opinnäytetyön liitteenä.
Kehitystehtävän lopputuloksena ehdotettaan, että NGS-tapahtumaa voisi hyödyntää koulun opetuksessa monipuolisesti. Etenkin liiketalouden koulutusalalla on hyvät mahdollisuudet hyödyntää tapahtuman järjestämiseen liittyviä toimintoja opetuksessaan.
Tämä opinnäytetyö on rakennettu siten, että teoriaosuudessa käydään aluksi läpi projektin määritelmä ja projektioppimiseen liittyviä käsitteitä. Sen jälkeen perehdytään tapahtumajärjestämisen prosessiin ja toimintoihin. Työn tavoitteena oleva käsikirja on esitetty erikseen tämän opinnäytetyön liitteenä.
Kehitystehtävän lopputuloksena ehdotettaan, että NGS-tapahtumaa voisi hyödyntää koulun opetuksessa monipuolisesti. Etenkin liiketalouden koulutusalalla on hyvät mahdollisuudet hyödyntää tapahtuman järjestämiseen liittyviä toimintoja opetuksessaan.