Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

AJONEUVOJEN REKISTERÖINNIN MUUTOS ASIAKASPALVELUTYÖHÖN

Reijonen, Ulla-Maarit (2016)

 
Avaa tiedosto
Reijonen_Ulla.pdf (506.8Kt)
Lataukset: 


Reijonen, Ulla-Maarit
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016101515206
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee ajoneuvojen rekisteröinnin muutoksia asiakaspalvelutyöhön. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia miten liikenteen turvallisuusvirasto Trafin luoma ajoneuvorekisteröintiuudistus on vaikuttanut palvelumyyjän työhön vakuutusyhtiössä. Vakuutusyhtiöt toimivat Trafin sopimuskumppaneina ajoneuvorekisteröinneissä. Tutkimus toi esille asiat, jotka ovat muuttuneet asiakaspalvelutyössä uudistuksen myötä ja mitä vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia uudistuksessa koetaan olevan.

Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus, jossa haastatellaan LähiTapiola Idän asiakas-palvelutyössä toimivia palvelumyyjiä. Haastattelujen tueksi teoreettinen tietoperusta koottiin alan aineistoista. Teoriaosiossa käsitellään lakisääteistä ajoneuvovakuuttamista ja -rekisteröintiä. Lisäksi pohdittiin digitalisaatiota ja asiakaspalvelua.

Yhteenvetona voidaan todeta, että asiantuntijuuden rooli palvelumyyjän työssä korostuu uudistuksen myötä. Digitalisaatio mahdollistaa asiakkaiden itsepalvelun lisääntymisen, mutta uudistuksen alussa neuvonnan ja opastamisen osuus on korostunut palvelumyyjän työssä. Yrityksen toimintojen digitalisoituessa tulisi myös järjestelmien olla vahvassa toimintavalmiudessa. Digitalisaation myötä asiakkaiden eriarvoisuus kasvaa, sillä henkilökohtainen asiakaspalvelu hinnoitellaan kalliimmaksi kuin itsepalvelu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste