Uudistettu tilakonsepti Salon Klipsin yrityskuvan kehittäjänä
Lindberg, Minna (2007)
Lindberg, Minna
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Tiivistelmä
Kahdeksan toimipaikan parturi-kampaamoketju Salon Klipsi toimii pääkaupunkiseudulla ja avaa uusimmat tilansa Lohjalle rakennettavaan kauppakeskukseen syksyllä 2007. Yritys kaipasi yhtenäistä, tunnistettavaa ja persoonallista ilmettä uusiin tiloihinsa. Tavoitteenani oli luoda Salon Klipsille tilakonsepti, jonka avulla yritys voi parantaa myös jo olemassa olevia tilojaan ja joka on tulevaisuudessa apuna uusia tiloja avattaessa. Lähdin liikkeelle tutustumalla itse yritykseen ja sen tavoitteisiin ja tarpeisiin, parturi-kampaamoalaan, työtapoihin, asiakkaiden ja työntekijöiden toiveisiin, ergonomisiin seikkoihin sekä tilan suunnittelulle asetettuihin määräyksiin ja mitoituksiin. Tutustuin myös visuaaliseen markkinointiin, yrityskuvan kehittämiseen ja yritysimago-kysymyksiin monipuolisen kirjallisuuden avulla. Onnistuin mielestäni luomaan yritykselle heidän näköisensä nykyaikaiset ja toimivat tilat kalusteineen.
