DEVELOPING SOCIAL MEDIA CHANNELS IN EVENT MARKETING : Case: Northern Game Summit
Juntunen, Henri (2016)
Juntunen, Henri
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110415738
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110415738
Tiivistelmä
Northern Game Summit (NGS), on vuosittain järjestettävä kaksipäiväinen ja kansainvälinen pe-lialan tapahtuma, joka on suunnattu pelialasta kiinnostuneille opiskelijoille ja pelialan ammattilai-sille. Työn toimeksiantajana oli tapahtuman järjestäjä.
Työ on seurausta aikaisemmasta osallistumisesta ja työkokemuksesta Northern Game Summit tapahtumassa, sekä toimeksiantajan tarpeesta kehittää sosiaalisen median kanavia tapahtuman järjestämisessä.
Tutkimusongelmana oli selvittää, miten NGS voi kehittää sosiaalisen median kanavia ja luoda sitä kautta lisäarvoa ja näkyvyyttä tapahtumalle. Aikaisempia tutkimuksia pelialan tapahtumasta ei ollut. Työllä pyrittiin selvittämään, miten tapahtumaa voidaan kehittää ja kasvattaa sosiaalisen median kanavien, niissä mainostamisen ja markkinoimisen avulla. Tavoitteena oli siten ymmärtää ja löytää ehdotuksia NGSn tapahtumamarkkinoinnin kehittämiselle sosiaalisen median kanavien kautta.
Työssä on lähestytty sosiaalisen median eli palvelujen käyttäjän ja tapahtumaan osallistujan, ei niinkään järjestäjän, näkökulmasta ja kehitysehdotukset pohjautuvat tähän näkemykseen. Tämä työ antaa uusia ideoita, sekä herättää pohtimaan eri mahdollisuuksia kehittää sosiaalisen median kanavia tapahtuman järjestäjille.
Työ on seurausta aikaisemmasta osallistumisesta ja työkokemuksesta Northern Game Summit tapahtumassa, sekä toimeksiantajan tarpeesta kehittää sosiaalisen median kanavia tapahtuman järjestämisessä.
Tutkimusongelmana oli selvittää, miten NGS voi kehittää sosiaalisen median kanavia ja luoda sitä kautta lisäarvoa ja näkyvyyttä tapahtumalle. Aikaisempia tutkimuksia pelialan tapahtumasta ei ollut. Työllä pyrittiin selvittämään, miten tapahtumaa voidaan kehittää ja kasvattaa sosiaalisen median kanavien, niissä mainostamisen ja markkinoimisen avulla. Tavoitteena oli siten ymmärtää ja löytää ehdotuksia NGSn tapahtumamarkkinoinnin kehittämiselle sosiaalisen median kanavien kautta.
Työssä on lähestytty sosiaalisen median eli palvelujen käyttäjän ja tapahtumaan osallistujan, ei niinkään järjestäjän, näkökulmasta ja kehitysehdotukset pohjautuvat tähän näkemykseen. Tämä työ antaa uusia ideoita, sekä herättää pohtimaan eri mahdollisuuksia kehittää sosiaalisen median kanavia tapahtuman järjestäjille.