Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vakuutusyhtiön toiminnan kehittäminen sosiaalisessa mediassa

Häkkinen, Meri (2016)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Meri_Hakkinen.pdf (911.3Kt)
Lataukset: 


Häkkinen, Meri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111516266
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä suoritettiin seurantatutkimus Vakuutusyhtiö X:lle. Seurantaan valittiin kuusi muuta vakuutusalan yritystä kohdeyrityksen lisäksi.

Yksi tutkimuksen tavoitteista oli tutkia, miten viestintä tavoittaa asiakkaat vakuutusyhtiö X:n sosiaalisessa mediassa. Kohdeyrityksessä ei ole aiemmin tutkittu asiakaspalautteiden käsittelemistä sosiaalisessa mediassa, jonka vuoksi kohdeyrityksen viestintäpuolella tämä nähtiin hyödylliseksi opinnäytetyöaiheeksi. Lisäksi opinnäytetyössä selvitettiin uuden palvelun käyttöönoton hyödyllisyyttä yritykselle. Viimeisenä tavoitteena kohdeyritykselle oli selvittää, minkälainen tuotettu sisältö saa asiakkailta paljon huomiota sosiaalisessa mediassa.

Tutkintamenetelmäksi valittiin kilpailijaseuranta, jonka avulla vastattiin valittuihin tutkimuskysymyksiin. Opinnäytetyössä perehdyttiin ihmisten käyttäytymiseen valituissa palveluissa, jotka ovat Facebook ja Twitter. Tutkimusmenetelmänä oli pääasiassa kvalitatiivinen tutkimus, mutta seurannassa oli kvantitatiivisia tuloksiakin, joita hyödynnettiin.

Tutkimuksen tuloksena Vakuutusyhtiö X sai arvokasta tietoa kilpailijoidensa toiminnasta. Tutkimuksesta selvisi, että vakuutusyhtiöt vastaavat saapuneisiin palautteisiin yhtenevällä tavalla. Suosituimmiksi päivityksiksi katsottiin erityisesti ajankohtaiset aiheet. Twitter on vakuutusyhtiöillä viikoittaisessa käytössä ja sillä katsotaan olevan omat kilpailuetunsa muihin sosiaalisen median palveluihin verrattuna. Näiden saatujen tulosten perusteella onnistuttiin antamaan kohdeyritykselle kehitysehdotuksia ja ohjeita sosiaalisessa mediassa käyttäytymistä varten, joita Vakuutusyhtiö X voi tulevaisuudessa käyttää hyödykseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste