Näytä suppeat kuvailutiedot

Valamis-oppimisympäristö opetuksen järjestäjän työkaluna

Kulin, Mikko (2016)

dc.contributor.authorKulin, Mikko-
dc.date.accessioned2016-11-16T14:16:42Z
dc.date.available2016-11-16T14:16:42Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016111616324-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/117024
dc.description.abstractOpinnäytetyössäni perehdyn erilaisten digitaalisissa ympäristöissä käytettävien oppimissisältöjen ja sisältötyyppien vahvuuksiin ja heikkouksiin. Pyrin vastaamaan kysymykseen, miten toimeksiantajan Valamis-oppimisympäristöä ja tuotteen käytettävyyttä voitaisiin parantaa. Arvioin tuotteen etuja ja kehityskohteita erityisesti opetuksen järjestäjien näkökulmasta ja keskityn parannusehdotuksissa pääasiassa sisällöntuotantoon liittyviin työkaluihin ja niiden kehittämiseen. Työn tietopohja perustuu alan kirjallisuuteen, aiempiin tutkimuksiin sekä aihetta koskeviin artikkeleihin. Perehdyin oppimisen perusteorioihin ja erilaisiin pedagogisiin malleihin, voidakseni selvittää, miten erilaiset oppijat saavat parhaan mahdollisen hyödyn verkkooppimisympäristöjen sisällöistä. Lisäksi haastattelen yhtä Valamikseen sisältöjä tuottanutta henkilöä ja yhtä Valamiksen opiskelijakäyttäjää. Haastattelujen avulla kerään lisätietoa siitä, miten Valamis on vastannut asiakkaiden tarpeisiin sisällöntuotannon näkökulmasta. Lopuksi esitän saatujen tulosten pohjalta suosituksia, joiden mukaan Valamisoppimisympäristöä voisi kehittää opetuksellisen sisällön ja digitaalisen oppimisen näkökulmasta.fi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis was to investigate different types of contents that are being used in digital learning environments. The main goal was to investigate how the usability of Valamis learning experience platform could be improved from the context of learning materials and eLearning organizers. Because the focus in this study is the organizers of eLearning, the improvement suggestions also focus mainly on the learning material tools of Valamis environment. The theoretical background of this thesis mainly consists of field-specific literature, previous researches and articles from the field of eLearning. Different types of learning theories and pedagogical models were studied to find out how learning environment users can gain maximal benefits out of digital learning materials. In addition one content creator user and one student user from two Valamis projects were interviewed. The goal of these interviews was to gather information on how Valamis has responded to their needs from the aspect of learning content creation. Finally, based on my findings, this thesis presents recommendations on how Valamis learning environment could be improved from the perspective of learning materials and digital learning.en
dc.language.isofin-
dc.publisherKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleValamis-oppimisympäristö opetuksen järjestäjän työkalunafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1992-
dc.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.contributor.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.subject.keywordverkko-oppimisympäristö-
dc.subject.keyworddigitaalinen oppiminen-
dc.subject.keywordsisällöntuotanto-
dc.subject.keywordopetuksen järjestäjä-
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|-
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot