Ideasta tuotteeksi
Grönlund, Nina (2016)
Grönlund, Nina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116713
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116713
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään tuotekuvituksiin, näiden ohessa luotavan visuaalisen identiteetin rakentamiseen sekä markkinapaikkoihin, joissa tuotekuvituksista tuotettavia tuotteita voi myydä. Tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa viiden eri tuotteen tuotesarja, sekä näihin tuotteisiin sopiva visuaalinen ilme.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi tuotekuvitusteoriaa, tuotteiden ohessa luotavan visuaalisen identiteetin rakentamiseen liittyvää teoriaa sekä tarkastellaan trendejä ja kohderyhmää. Käytännön osuudessa käydään läpi tuotekuvitusten suunnittelu ja toteutusprosessit sekä tarkastellaan tuotteiden koko suunnittelukaarta luonnoksista valmiisiin tuotteisiin. Osuudessa suunnitellaan myös tuotteiden markkinointiin ja myymiseen liittyviä brändättyjä oheistuotteita sekä tuotteiden takana olevan yrityksen visuaalinen identiteetti logoineen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi tuotekuvitusteoriaa, tuotteiden ohessa luotavan visuaalisen identiteetin rakentamiseen liittyvää teoriaa sekä tarkastellaan trendejä ja kohderyhmää. Käytännön osuudessa käydään läpi tuotekuvitusten suunnittelu ja toteutusprosessit sekä tarkastellaan tuotteiden koko suunnittelukaarta luonnoksista valmiisiin tuotteisiin. Osuudessa suunnitellaan myös tuotteiden markkinointiin ja myymiseen liittyviä brändättyjä oheistuotteita sekä tuotteiden takana olevan yrityksen visuaalinen identiteetti logoineen.